فرهنگی‌هنری 11:13 - 29 فروردین 1400
نتایج یک بررسی نشان می دهد بیماران قلبی باید برای پیشگیری از حمله قلبی و سکته مغزی تمرینات هوازیِ بیشتری انجام دهند.

فوائد تمرینات هوازی برای بیماران قلبی

به گزارش ایسنا، در حالیکه افراد سالم برای پیشگیری از سکته قلبی و مغزی و افزایش طول عمر باید سطح فعالیتهای فیزیکی هوازی خود را حفظ کنند و افرادی که دچار فاکتورهای خطرزا همچون بالا بودن سطح فشار خون، کلسترول بالا و دیابت هستند نیز ضرورت دارد تا بیشتر فعال باشند.

نتایج یک بررسی جامع نشان می دهد افزایش سطح فعالیت فیزیکی در افرادی با میزان فشار خون و کلسترول بالا و دیابت با کاهش احتمال بروز سکته قلبی و مرگ و میر همراه است.

گروهی از محققان هلندی اظهار داشتند: نتایج بررسی های گذشته نشان داده بهبود فعالیتهای فیزیکی برای سلامتی مفید است. هرچند بررسی های پیشین در مورد عموم مردم است. اما در این بررسی جدید این موضوع مورد مطالعه قرار گرفت که آیا در افرادی با فاکتورهای خطرزا از قبیل فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت اثربخشی مشابهی وجود دارد.

در این بررسی ۸۸ هزار و ۳۲۰ نفر شرکت داشتند. شرکت کنندگان تحت معاینات فیزیکی قرار گرفته و به پرسش هایی در مورد سابقه پزشکی و سبک زندگی از جمله عادت به ورزش کردن پاسخ دادند. این پرسش ها تقریبا هر چهار سال یکبار تکرار شد.

شرکت کنندگان در این مطالعه بر اساس سطح فعالیت فیزیکی خود در شروع آزمایشات و هر چهار سال یکبار در پنج گروه تقسیم بندی شدند. حدود ۱۸ هزار و ۵۰۲ نفر (۲۱ درصد) از این افراد در شروع مطالعه دچار فشار خون بالا، کلسترول بالا یا دیابت بودند. همچنین میانگین سنی آنان ۵۵ سال بود.

محققان با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون سن، جنسیت و میزان فعالیت بدنی دریافتند: افرادی که در میزان فعالیت بدنی شان بهبود قابل توجه یا متوسطی داشته اند در مقایسه با افرادی که سطح فعالیت خود را تغییر نداده بودند حدود ۳۰ درصد کمتر احتمال دارد به بیماری قلبی عروقی مبتلا شده یا فوت کنند.

همچنین ۷۹ درصد دیگر شرکت کنندگان در زمان آغاز مطالعه دچار فشار خون بالا، کلسترول بالا یا دیابت نبودند. میانگین سنی آنان ۴۳ سال بوده است. محققان با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون سن، جنسیت و میزان فعالیت بدنی دریافتند: افرادی که میزان فعالیت بدنی آنان به میزان زیادی کاهش داشته است در مقایسه با افرادی که سطح فعالیت خود را تغییر نداده بودند حدود ۴۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی بوده یا فوت شده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، محققان اظهار داشتند: نتایج این بررسی حاکی از آن است افراد سالم برای پیشگیری از سکته قلبی و مغزی و افزایش طول عمر باید سطح فعالیتهای فیزیکی هوازی را حفظ کنند و افرادی که دچار فاکتورهای خطرزا همچون بالا بودن سطح فشار خون، کلسترول بالا و دیابت هستند نیز ضرورت دارد تا بیشتر فعال باشند.

انتهای پیام


11030062
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است