استانی 12:19 - 03 آذر 1393
به همت بسیج جامعه پزشکی کرمان
بیمارستان صحرایی شهدای فهرج از سوی بسیج جامعه پزشکی استان کرمان در محل مرکز بهداشتی و درمانی فهرج افتتاح شد.

بیمارستان صحرایی در فهرج افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، صبح امروز بیمارستان صحرایی شهدای فهرج از سوی بسیج جامعه پزشکی استان کرمان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بم، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمان، امام جمعه شهرستان فهرج و جمعی از مسئولان محلی در مرکز بهداشتی درمانی فهرج افتتاح شد.

تیم‌های پزشکی شرکت‌ کننده در این بیمارستان بسیج صحرایی با انبوه جمعیت و صفوف به هم فشرده مردمی که برای مداوا و مراجعه به پزشکان تجمع کرده بودند، مواجه شدند به طوری که خدمت‌رسانی و افتتاح را با مشکل نیز همراه کرده بود.

حسین طاهر‌زاده رئیس جامعه پزشک استان کرمان در حاشیه راه‌اندازی این بیمارستان صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار کرد: بیمارستان صحرایی فهرج از سوم تا هفتم آذر ماه در شهرستان فهرج راه‌اندازی شد و در این بیمارستان در قالب اعزام تیم‌های تخصصی و فوق‌تخصصی به مردم فهرج خدمت‌رسانی می‌شود.

وی افزود: در این بیمارستان خدمات تخصص‌های مغز و اعصاب، حلق و بینی ارتوپدی، جراحی، عمومی و ... به مردم ارائه می‌شود و پزشکان از چهار دانشگاه علوم پزشکی شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، جیرفت و بم این بیمارستان را پوشش می‌دهند.

طاهرزاده تصریح کرد: حضور گسترده مردم بسیار خوب و جالب است؛ ما معمولا مکانی را برای خدمت‌رسانی انتخاب می‌کنیم که دردی از آلام جامعه را کمتر کنیم از طرفی باید فرهنگ‌سازی و بالا بردن آگاهی مردم در بیماری‌های مسری تاکید شود.

رئیس جامعه پزشک استان کرمان گفت: اطلاع‌رسانی در زمینه بهداشتی و آموزشی مقداری بیماری‌ها را کاهش می‌دهد و جامعه پزشکی استان برای برگزاری کلاس‌های آموزشی ارتقای سلامت اعلام آمادگی دارد.

وی وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان فهرج را ضعیف دانست و اظهار کرد: با فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی دولت و راهکارهایی که مقام معظم رهبری داده‌اند ان‌شاالله این مشکل تقلیل پیدا کند.

در این مراسم اسدالله گردان رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم اظهار کرد: بسیج در تمام طبقات جامعه حضوری فعال دارد و نقش بسیج در خدمت‌رسانی به مردم و رفع آلام مردم جامعه در بسیج جامعه پزشکی تجلی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی بسیج به فرمان امام راحل ادامه داد: بسیج به فرمان امام و با تفکر و دیدگاه امام خمینی (ره) شکل گرفت.

طاهرزاده در ادامه با اشاره به طرح تحول دیدگاه سلامت، آن را نشات گرفته از تفکر بسیجی عنوان کرد و گفت: این طرح برای خدمت به محرومان است که بتواند از خدمات مناسب بهره‌مند شود.

در این مراسم محمد برجی فرمانده سپاه مقاومت بسیج فهرج از همکاری‌های سردار نوری، دانشگاه علوم پزشکی بم، شهردار و شورای اسلامی شهر فهرج، امام جمعه و بسیج جامعه پزشکی استان به منظور همکاری برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی قدردانی کرد.

به گزارش فارس، فهرج از چهار سال گذشته به شهرستان ارتقا پیدا کرده و فاقد بیمارستان است؛ اهالی این شهرستان باید برای بهره‌مندی از خدمات بیمارستان مسافت 100 کیلومتری تا نخستین بیمارستان را در بم طی کنند.

====================

گزارش و عکس از عظیم میراولیائی

====================


5257945
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است