سیاسی 19:14 - 08 آبان 1393
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: باید عامل یا عاملان اسیدپاشی در اصفهان دو بار مجازات شوند و قصاص صورت گیرد و این کار باید به صورت علنی و نه مخفیانه باشد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی عصر پنجشنبه هشتم آبان در تجمع مردمی امر به معروف و نهی از منکر در میدان امام حسین(ع) افزود: باید مجازات این افراد به صورت علنی باشد تا دیگران درس عبرت بگیرند و جانیانی که می خواهند در این عرصه وارد شوند جرات ورود نداشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین نظام نیز باید حق خودش را از این افراد بگیرد چرا که آنان باعث شدند چهره نظام خدشه دار شود.

آیت الله خاتمی افزود: این وصله را که مغرضان خارجی از اول این حادثه را به متدینان و غیرتمندان دینی چسباندند و عمال خائن در کشور بر این دروغ دمیدند ، به این پاکان و غیرتمندان نمی چسبد.

امام جمعه موقت تهران گفت: اسیدپاسی در اصفهان نمی تواند کار یک انسان باشد چه رسد به یک مسلمان ، این کار ، اقدامی جنایتکارانه ای است.

آیت الله خاتمی افزود: نظام برای دفاع از امر به معروف و نهی از منکر باید قاطعانه در پی پیدا کردن این جانی یا جانیان باشد که خوشبختانه انگیزه پی گیری این موضوع در دولت، قوه مقننه و قضاییه وجود دارد.

آیت الله خاتمی افزود: در کنار این جنایت یک جنایت رسانه‌ای هم شکل گرفت که عامل آن برخی رسانه‌ها و روزنامه‌ها بودند که این جنایت را منتسب به آمران به معروف و ناهیان از منکر کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که این کار جنایت در حق یک فریضه بزرگ الهی بود افزود: اینجا که پای حزب، جناح و بازی های سیاسی نیست ، بر این اساس به صراحت می گویم ما فریضه امر به معروف و نهی از منکر را با مهر و استدلال، عجین شده می‌دانیم.

آیت الله خاتمی گفت: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر جایی که نیاز به اقدام عملی باشد فقط باید با هماهنگی با اجزای نظام و حکم قاضی وارد عمل شوند چه یک تلنگر باشد و یا یک سیلی به مرتکبان منکر ، بدون اجازه قانون جایز نیست و خود منکر است.

وی این طرح را خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: این طرح همچنین خدمت به دولت و مسوولان است تا با این کار نمایندگان مجلس، این فریضه چهارچوبه ای پیدا کند و حریم خصوصی و عمومی مشخص شود.

آیت الله خاتمی افزود: اجرای این طرح مشخص می کند که قوه قضاییه باید کجا وارد شود و اگر آمر به معروف و ناهی از منکر آسیب دید نیز از وی حمایت شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان قوه مقننه در این عرصه وقت گذاشتند و با رای بالا مواد این طرح را تصویب کردند، اظهار داشت: امیدواریم تمام مواد طرح تصویب شود و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو فریضه مهم سامان بگیرد.

امام جمعه موقت تهران همچنین در سخنرانی خود از ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و بانوان محجبه شرکت کننده در همایش مردمی امر به معروف و نهی از منکر تقدیر کرد و گفت: به دلیل حضور باشکوه بانوان محجبه به حجاب سنتی، حجاب ملی و قرآنی چادر یقین دارم که امام حسین (ع) و شهدای کربلا دعاگوی شما هستند.

وی خطاب به بانوان محجبه با بیان اینکه درود بر شما غیرتمندان دینی گفت: قدر این حجاب ارزشمندتان را بدانید.

آیت الله خاتمی افزود: دشمن بر آن است که چهره امر به معروف و نهی از منکر را چهره ای خشن نشان دهد و از این راه دو فریضه مهم و الهی ما را منزوی کند.

وی تصریح کرد: دستور قرآن کریم در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر برخورد نرم، مهربانانه، کرامت آمیز و اقناعی است و این دو فریضه در اسلام نیز چیزی غیر از این نیست و شیوه اقناعی و مهربانانه است.

وی با بیان اینکه افراد بسیاری مرتکب منکرمی شوند اما دلیلش این است که نمی دانند و توجیه نیستند، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکری که اسلام و قرآن مطرح می کنند این است که با شیوه مهربانانه و کریمانه برخورد شود و باور کنیم که مرتکب منکر بیمار است و با بیمار خشن رفتار نمی شود.

آیت الله خاتمی افزود: از آغاز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی با برخوردهای خشن در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر برخورد کرده است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: باید نگاه خود را در رابطه با امر به معورف و نهی از منکر نگاه قرآنی قرار دهیم زیرا عبادت، نماز، روزه، حج، حجاب و عفاف همه اینها معروف است.

وی وحدت را نیز یک معروف عنوان کرد و افزود: ولایتمداری و تقویت ولایت نیز معروف است و همه می دانند ستون خیمه این انقلاب ولایت فقیه است.

وی به برخی منکرها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بدبین کردن مردم به دولت و دولت به مردم، ایجاد اختلاف بین مردم، فساد اقتصادی در هر شکلی، رشوه و ولایت ستیزی نیز منکر است.

وی همچنین افراطی گری سنی که سر از داعش برآورد، سران النصره و گروهک های تکفیری را نیز منکر دانست و گفت: افراطی‌گری شیعه که به نام محبت اهل بیت (ع) بخواهند زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی را به هم بزند نیز منکر محسوب می شود.

آیت الله خاتمی از مردم خواست در مجالس عزاداری ها مراقب باشند به دام افراطی ها نیفتند و به دام آنهایی که آب به آسیاب تکفیری های می ریزند نیز نیفتند.

وی از معروف های بسیار مهمی که اهل بیت (ع) به همه سفارش کرده اند همین عزاداری ها است و باید قدر این عزاداری ها را بدانید زیرا ما هرچه داریم از این مجالس باصفای عزاداری است.

تجمع بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر همزمان با پنجمین روز ماه محرم با حضور جمع کثیری از سوگواران و عزاداران حسینی و مسوولان کشوری و لشگری در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار شد.


5079542
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در ارمنستان درباره گفتگو‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مقامات ارمنستان ما را در ارتباط با این گفتگو‌ها مطلع کردند و گفتند توافقاتی که صورت گرفته در چارچوب اعلامیه آلماتی است، یعنی بر اساس مرز‌های بین المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه درباره رایزنی‌هایش در نیویورک گفت: به دلیل ماهیت و طبیعت کار در نیویورک، موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها مورد توجه ما قرار داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: مشارکت مردمی در مسائل تولید عمدتا با محوریت زنان خانه دار در دستور کار است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلالی گفت: تهران به توسعه همکاری‌های نظامی-فنی خود با مسکو و تقویت روابط دفاعی مطابق با قوانین بین‌المللی ادامه خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خبر سازی رسانه‌های غربی در مورد آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران تکذیب شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان محاسبات در ابلاغیه‌هایی خطاب به دستگاه‌های ذی‌ربط بر لزوم تامین به موقع منابع نیرو‌های مسلح تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ساعت صفر بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه‌های این نیرو در آب‌های بین المللی حضور دارند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است