استانی 18:49 - 23 مرداد 1397

افزایش ۵۰ درصدی شرکت‌کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر و به نقل از اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، معصومه حسنی‌خونسار از پایان مهلت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش مکتوب جشنواره روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه و در بخش آنلاین در تاریخ ۱۹ مرداد ماه و معرفی برگزیدگان جشنواره تا پایان مرداد ماه خبر داد.

وی افزود: مهلت شرکت در بخش مکتوب جشنواره روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه پایان یافت و بلافاصله فرآیند بررسی و ارزیابی پاسخ برگ‌ها آغاز شد و همچنین فرصت شرکت در بخش الکترونیک جشنواره نیز پس از یک تمدید ۱۰ روزه، ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۹ مرداد ماه پایان یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: استقبال کرمانشاهیان علاقه‌مند به کتاب، کتابخوانی و دوستدار ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع)، در بخش‌های مکتوب و الکترونیک هشتمین دوره از این جشنواره، با رشد ۵۰ درصدی روبرو بوده است که نویدبخش رخدادی خوب و کم نظیر در قالب مسابقه کتابخوانی در کشور و استان بوده است.

دبیر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه با اعلام آماری از مشارکت در بخش الکترونیک این جشنواره بیان داشت: استقبال از بخش الکترونیکی جشنواره در کشور بسیار چشمگیر و امیدوارکننده بوده، به طوری که براساس آخرین‌ آمارهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ نفر در استان در این بخش مشارکت داشته اند که این تعداد در مقایسه با سال قبل با افزایش ۷۲ درصدی روبه‌رو بوده است.

حسنی‌خوانسار تصریح کرد: همچنین در بخش مکتوب جشنواره که با رشد حدود ۷۰ درصدی روبرو بوده‌ایم، کتابداران کتابخانه های عمومی بعد از قریب به ۲ ماه تلاش، بلافاصله پس از اتمام مهلت مسابقه در بخش مکتوب پاسخنامه ها و برگه های نقاشی جمع آوری و به ستاد استانی جشنواره در اداره فرهنگی استان ارسال شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی مجدد پاسخنامه‌ها در اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان آنها را به ستاد مرکزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال و بازبینی آخر انجام گرفت، اکنون در مرحله تصحیح پاسخنامه ها و داوری برگه های نقاشی در ستاد کشوری تا اواخر مرداد ماه هستیم، در هفته اول شهریور اسامی برندگان اعلام خواهد شد.

دبیر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه گفت: از برندگان و مشارکت کنندگان این جشنواره عظیم فرهنگی در سطح کشور در ایام دهه مبارک کرامت تقدیر و تجلیل خواهد شد، این مراسم در استان کرمانشاه نیز با حضور مدیران استانی برگزار خواهد شد.

لازم بذکر است با توجه به اینکه مسابقه در دو بخش مکتوب و الکترونیک برگزار می‌شود، به‌منظور ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و حمایت از اقتصاد مقاومتی، شرکت‌کنندگانی که با روش الکترونیک در این جشنواره شرکت کرده‌اند (در صورت پاسخ صحیح به ۱۸ سؤال)، با امتیاز کامل در قرعه‌کشی شرکت خواهند کرد.


9873999
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است