فرهنگی‌هنری 09:19 - 06 خرداد 1398

فروش ۱۰۵ میلیون دلاری «علاءالدین» در ۴ روز اول/ جینی جادو کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، تعطیلات هفته در آمریکا به مناسبت روز یادبود این آخر هفته ۴ روزه بود و با نمایش و فروش فیلم «علاءالدین» ششمین روز یادبود پرفروش در تاریخ آمریکا رقم خود. سال ۲۰۰۷ «دزدان دریایی کارائیب: پایان دنیا» با فروش ۱۳۹ میلیون دلاری در ۴ روز ظاهر شده بود.

در عین حال علاءالدین در همین مدت ۱۲۱ میلیون دلار نیز با فروش در ۵۶ بازار بین‌المللی کسب کرد.

در حالی که پیش بینی می‌شد این فیلم در بازار داخلی آمریکا در سه روز اول افتتاحیه‌اش بین ۷۵ تا ۸۵ میلیون دلار فروش کند، این فیلم ۸۶.۱ میلیون دلار فروش کرد.

این فیلم نسخه زنده انیمیشن سال ۱۹۹۲ دیزنی است که ۵۰۲ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کرده بود.

در این فیلم که با بازیگران غیرآمریکایی ساخته شده و تنها ویل اسمیت در نقش جینی آمریکایی است، منا مسعود در نقش علاءالدین بازی کرده است. نائومی اسکات نیز بازیگر نقش جاسمین است و مروان کنزاری در نقش جعفر بازی کرده است.

این فیلم را گای ریچی کارگردانی کرده است.

در حالی که بیشتر آنهایی که فیلم را تماشا کرده‌اند از آن لذت برده‌اند، ۲۲ درصد گفته‌اند می‌خواهند فیلم را دوباره در سینما ببینند.

سال پیش «سولو: یک داستان جنگ ستاره‌ای» در این تعطیلات ۴ روزه ۱۰۳ میلیون دلار فروخته بود. اما بیشترین آمار مربوط به فروش در تعطیلات روز یادبود مربوط به «سریع و خشمگین ۶» در سال ۲۰۱۳ است که ۳۱۴ میلیون دلار فروخت.

این هفته دومین فیلم پرفروش «جان ویک: فصل ۳» بود که با فروش ۳۰.۵ میلیون دلار پس از افتتاحیه پرفروش ۵۶.۸ میلیون دلاری خود، فروخت و فروشش در آمریکا را به ۱۰۷ میلیون دلار رساند.

«انتقام‌جویان: پایان بازی» دیگر فیلم دیزنی نیز جایگاه سوم را با فروش ۲۲ میلیون دلاری کسب کرد و فروشش را به ۸۰۳ میلیون دلار در بازار داخلی آمریکا رساند.

«پوکمون کارآگاه پیکاچو» محصول برادران وارنر نیز جایگاه چهارم را با فروش ۱۷ میلیون دلاری در این تعطیلات کسب کرد تا مجموع فروشش را به ۱۲۰ میلیون دلار برساند.

در سال ۲۰۱۹ بازار فیلم آمریکا تا پایان تعطیلات یادبود ۴.۳۴ میلیارد دلار فروش کرده که ۱۰ درصد کمتر از سال پیش همین موقع است.

«علاءالدین» سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ در روزهای افتتاحیه است که پس از فروش ۳۵۷ میلیون دلاری «انتقام جویان: پایان بازی» و «کاپیتان مارول» با فروش ۱۵۳ میلیون دلار قرار می‌گیرد.


10137498
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است