بین‌الملل 00:52 - 15 اسفند 1393
اربیل- ایرنا- حملات ارتش عراق و نیروهای حشد الشعبی برای کنترل تکریت مرکز استان صلاح الدین، سبب ایجاد پس لرزه های شدید در گروه تکفیری داعش شده است.

منابع امنیتی در این خصوص به خبرنگار ایرنا در اربیل گفتند، بسیاری از این تروریستها، طی دو روز گذشته از ترس به شهر حویجه در جنوب کرکوک گریخته اند.



براساس اطلاعات دریافتی، مسئول نظامی داعش در استان صلاح الدین به نام اسماعیل عبدالرزاق و معاون وی به نام محمود شاکر حسین، در اولین روز حملات،به همراه شمار زیادی از تروریستها به هلاکت رسیده اند.



گزارشهای دریافتی حاکی است در این عملیات شماری از تروریستهای تکفیری سایر کشورهای عربی در میان کشته شدگان وجود دارند که می توان در راس آنها به تروریست داعشی اهل عربستان سعودی به نام حسن سلام معروف به ابوهاجر اشاره کرد.



گزارش های متعددی نیز حاکی از آن است که داعش در بسیاری از مناطق تلاش می کند با جنگ روانی و استفاده از عنصر شایعه ، اهالی مناطق عملیاتی را از حضور نیروهای الحشد الشعبی وحشت زده کند،



با اینحال، تلاش های داعش برای سوء استفاده از مردم و غیر نظامیان تاکنون شکست خورده و عشایر منطقه دوشادوش نیروهای الحشد الشعبی در حال نبرد هستند و به گفته منابع امنیتی، بزودی شهر العلم در شمال تکریت به دست جوانان این شهر که به تازگی دوره آموزشی خود را در شهر سامرا به پایان رسانده اند، آزاد خواهد شد.



از سوی دیگر رادیو داعش در موصل که با آغاز عملیات آزادسازی تکریت در روز دوشنبه، پخش برنامه های عادی خود را قطع کرده و تمام روز را اقدام به پخش قرآن نموده بود، هنوز به حالت عادی بازنگشته و بیشتر بر پخش اطلاعیه های داعش و فرماندهی آن متمرکز شده است.



این رادیو طی روزهای اخیر، فرمان جدید البغدادی مبنی بر مجازات کسانی که تلاش کنند موصل را ترک کرده و اعدام رانندگانی که اقدام به انتقال اهالی منطقه به خارج از استان کنند، بطور مکرر پخش کرده است.



گفته می شود با آغاز عملیات تکریت، مردم مناطق تحت سیطره داعش در تلاش هستند تا به وسایل مختلف خود را از منطقه دور کنند.



منابع امنیتی همچنین از آتش زدن منازل و وسایل مردم توسط داعش، در طول سه روز گذشته، خبر دادند .



نیروهای ارتش عراق با محاصره شهر تکریت، درصدد کنترل کامل این شهر و بیرون راندن اشغالگران تروریست تکفیری از این استان هستند.



با آزاد سازی تکریت، نیروهای عراقی می توانند به آسانی به حویجه در جنوب کرکوک رسیده و زمینه های آغاز حملات سراسری برای آزادسازی موصل را فراهم کنند.



خاورم*1*1770* 3404

انتهای پیام /*


5982963
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» توئیت یک‌کلمه‌ای بن‌گویر وزیر امنیت ملی صهیونیست‌ها که نوشته بود؛ דרדל׳ה! در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار شهدا از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۳۴ هزار و ۱۲ تن افزایش یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که چهار فرد و دو نهاد صهیونیست را به دلیل اعمال خشونت علیه فلسطینیان کرانه باختری تحریم کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور‌های گروه هفت به اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که با روسیه همکاری می‌کنند، تهدید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقام‌های اروپایی در واکنش به گزارش‌های منتشر شده پیرامون شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان، بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان و شنیده شدن صدای انفجار، عنوان شد که این اقدام ناشی از مقابله با چند ریزپرنده بوده و خسارتی در پی نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه آمریکا درباره حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران تاکید کرد که واشنگتن در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه روسیه گفت تهدیدات ادعایی که به ایران نسبت داده می‌شوند به قصد منحرف کردن توجهات از جنگ غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان همکاری اسلامی وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد در خصوص آمار بالای شهدای کودک در غزه هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است