اقتصادی 16:02 - 07 خرداد 1396
"آخرین وضعیت سودهای بانکی"، "در دیزی باز بوده و گربه هم بی‌حیا!"، "نفس‌های آخر جاده مرگ با ۹ سال تاخیر"، "نوسانات انواع سکه در دومین ماه سال جاری"، " شیوع تب کریمه کنگو از سیستان و بلوچستان" و "افزایش فالوور شگرد جدید مجرمان سایبری" عناوین مهم‌ترین اخبار اقتصادی امروز ایسنا بود.

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز یکشنبه

به گزارش ایسنا، برخی از اخبار اقتصادی امروز – یکشنبه - در ادامه آمده است که با کلیک برروی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

‌ ‌آخرین وضعیت سودهای بانکی/ رقابت ۱۵ تا ۲۳ درصدی برای جذب سپرده

‌این روزها کمتر ویترین بانکی را می‌توان یافت که تنها به سودهای مصوب شورای پول و اعتبار و مورد توافق خود برای سپرده بسنده کرده باشد. اکنون به راحتی در بسیاری از بانک‌ها سودهای متنوع در قالب طرح‌های مختلفی که برای دور زدن سودهای مصوب وجود دارد، پیشنهاد می‌شود.

در دیزی باز بوده و گربه هم بی‌حیا!

معاون وزیر راه و شهرسازی نحوه رفتار مدیریت شهری را طی سال‌های اخیر نگران‌کننده دانست و گفت: سازمان و تشکیلات مدیریت شهری به پشتوانه آرای مردم به وجود آمد که ضمانت حقوق و کیفیت زندگی مردم را در این شهر تضمین کند اما حالا به نظر می رسد باید پلیسی ایجاد کنیم که مراقب این ارگان باشد.

تورم اقتصاد ایران معقول است/ پیش‌بینی تورم زیر ۱۰ درصد برای امسال

معاون وزیر اقتصاد می‌گوید: اکنون تورم اقتصاد ایران معقول است و پیش‌بینی‌ها بر این است که با توجه به سیاست‌هایی که دولت برای افزایش تولید و اشتغال پیش خواهد گرفت، تورم سال جاری بیش از یک درصد افزایش نیافته و زیر ۱۰ درصد باقی بماند.

نفس‌های آخر جاده مرگ با ۹ سال تاخیر

پس از سال‌های طولانی که از کلنگ‌زنی یکی از پراهمیت‌ترین طرح‌های زیرسازی کشور می‌گذرد، صحبت‌های ارائه شده از سوی مدیر توسعه راه‌های استان آذربایجان شرقی نشان می‌دهد جاده‌ای که تنها ره‌آورد آن مرگ بوده است، به سرانجام شیرین نزدیک می‌شود.

وزارت "صنعت، معدن و تجارت" چند پاره می‌شود؟

پیشنهاد تشکیل وزارت "معادن و صنایع معدنی" و احیای مجدد "وزارت بازرگانی" سرنوشت یکی از وسیع‌ترین وزارتخانه‌های دولت را تحت الشعاع قرار داده است تا وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از حساس‌ترین مقاطع زمانی خود را تجربه کند.

پرهیز از اجرای شتابزده طرح کارورزی

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید طرح کارورزی نیاز به چکش کاری بیشتری دارد و وزارت کار نباید اجرای بی نقص طرح را فدای شتابزدگی کند بلکه قبل از اجرای طرح اصلاحات لازم را در خصوص ایرادات آن انجام دهد.

نوسانات انواع سکه در دومین ماه سال جاری

بازار سکه در دومین ماه سال جاری با تحولاتی همراه شد به طوری که سکه تمام طرح جدید حدود ۳۰ هزار تومان، نیم سکه ۳۵ هزار تومان و ربع سکه ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

اشتغال تحصیلکرده‌های بیکار در اولویت

یک اقتصاددان می‌گوید تامین نقدینگی مورد نیاز صنایع و تامین منابع اولیه آنها باید جزو اولویت دولت دوازدهم باشد که این امر افزایش تولید، رونق اقتصادی و ورود سرمایه‌گذار به کشور را به دنبال خواهد داشت.

افزایش فالوور شگرد جدید مجرمان سایبری

تعداد پسندها(لایک‌ها)، درج کامنت و افزایش تعداد دنبال کننده‌ها (فالوور) یکی از بزرگترین دغدغه‌های نسل جوان امروزی و کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی است. به نحوی که برخی از کاربران فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی از هر روشی برای افزایش بازدید کننده و لایک‌های استفاده می‌کنند.

وضعیت دریای خزر در سه سال آینده

در ۲۰ سال گذشته آب دریای خزر دچار پسروی شد اما طی شش ماه گذشته بیش از ۱۱ سانتی متر تراز آب دریا افزایش داشت و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی مرکز مسئولیت بررسی نوسانات سطح تراز آب دریای خزر، در سه سال آینده تراز آب دریا ۴۲ سانتی متر افزایش می‌یابد.

شیوع تب کریمه کنگو از سیستان و بلوچستان/ مصرف گوشت قرمز جای نگرانی ندارد

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی از شیوع بیماری تب کریمه کنگو از استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: اگر دامپزشکان و مردم نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای را برای مصرف گوشت قرمز به کار گیرند، هیچ نگرانی‌ای در این زمینه وجود ندارد و می‌توان از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کرد.

نشانه‌های رونق در بازار مسکن/ متوسط قیمت هر متر خانه ۴.۵ میلیون

در اردیبهشت‌ماه امسال حجم معاملات واحدهای مسکونی و همچنین متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع در تهران با افزایش همراه شده است. بانک مرکزی این رشد معاملات در بازار را نشانه استقبال متقاضیان از خرید مسکن و نوید بخش بهبود شاخص‌های عملکرد این بازار در سال جاری دانسته است.

انتهای پیام


9134830
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است