فرهنگی‌هنری 08:47 - 10 اردیبهشت 1396
نشست ترایبکا برگزار شد
خانواده کورلئونه دیشب بار دیگر دور هم جمع شدند و در شب اختتامیه جشنواره فیلم ترایبکا درباره این فیلم صحبت کردند.

سفر «پدر خوانده‌ای»ها در تاریخ/ رازهایی که برملا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، فرانسیس فورد کاپولا، رابرت دنیرو، آل پاچینو، جیمز کان، رابرت دووال، دایان کیتون و تالا شایر روی صحنه ترایبکا درباره چگونگی ساخته شدن این فیلم حرف زدند.

در این برنامه که به مجری‌گری تیلور هکفورد برگزار شد، از این صحبت شد که پارامونت امتیاز ساخت «پدر خوانده» را خرید اما آنها باور نداشتند که فیلمی درباره مافیا بتواند جذاب باشد.

کاپولا در این نشست از چگونگی پیوستن به این پروژه پیش از امضای قرارداد گفت: من جذب این پروژه شدم چون فکر می‌کردم یک نویسنده خارجی این کتاب را نوشته و این کتاب، کتابی روشنفکرانه درباره قدرت است.

وی افزود: اولین بار که کتاب را خواندم خیلی ناامید شدم زیرا خیلی طولانی بود. بیشتر کتاب، تقریبا یک سوم آن درباره لوسی مانچینی است.

کاپولا درباره گروه بازیگران و سازندگان فیلم در زمان ساخته شدنش هم صحبت کرد و این که مارلون براندو در پشت صحنه چقدر مردد بود.

شایر خواهر کاپولا از این گفت که حضورش در فیلم مداوم بود. او به یاد می‌آورد که حضورش در صحنه آزمایشی برایش چقدر سخت بود و این که بخواهد با برادرش کار کند هم سخت‌تر.

کاپولا پذیرفت که اصل فیلم قسمت‌های تاثیرگذاری داشت که او را محدود نمی‌کرد. بازیگران همه‌اش پا در هوا بودند و مناقشه و جدل زیادی وجود داشت. او لحظه‌ای را به یاد آورد که به این نتیجه رسید پارامونت باید او را بیرون کند. وی گفت: فکر می‌کردم اگر مرا اخراج کنند، شاید خواهرم این شانس را داشته باشد که کارش را ادامه دهد.

این کارگردان گفت: انتخاب آل پاچینو به عنوان مایکل کورلئونه با جنجال زیادی همراه شد. او پاچینو را در سن‌فرانسیسکو دیده بود و تصمیم گرفت او را به گروه بازیگران اضافه کند. وی افزود: فقط صورتش را دیدم. وقتی یک نفر را در نقشی می‌بینی دیگر بیرون کردن این فکر از سرت خیلی سحت می‌شود.

اما حمایت کارگردان برای حضورآل پاچینو کافی نبود. پاچینو در تست‌های بی‌شماری شرکت کرد. وی در این باره گفت: انگار من فقط داشتم تست می‌دادم. حتی بعد از این که در یک قسمت بازی کردم باز هم داشتند از من تست می‌گرفتند.

پاچینو افزود: خیلی بیشتر دلم می‌خواست در نقش سانی بازی کنم. فکر می‌کردم نقش مایکل، نقش خوبی نیست.

وی همچنین به خاطر آورد یک شب بعد از فیلمبرداری داشت به دایان کیتون می‌گفت: از دست رفتیم. همه چی تمام شد. این بدترین فیلمی است که تاکنون ساخته شده است.

کاپولا درباره حضور مارلون براندو افزود: برای حضور براندو هم باید همه را متقاعد می‌کردم و پارامونت با حضور او موافق نبود چون می‌گفت براندو مشکل مالی دارد و نباید اسمش در فیلم بیاید. کاپولا افزود: همان موقع غش کردم و افتادم روی زمین.

دنیرو نیز که با بازی در نقش دون کورلئونه جوان اولین اسکارش را گرفت گفت: این فیلم زندگی مرا عوض کرد.

این نشست به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد ساخته شدن فیلم «پدرخوانده» در جشنواره ترایبکا برگزار شد.


9054933
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است