استانی 17:01 - 06 خرداد 1399

تفاهم‌نامه مرمت مشارکتی ۸ بنای تاریخی زنجان منعقد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند گفت: طبق جلساتی که اداره کل با مالکیت بخش خصوصی داشت منجر به انعقاد تفاهم نامه‌ای شد، براساس این تفاهم نامه مقرر شد هشت بنای تاریخی که جزء آثار شاخص و ثبت ملی است، مرمت و بازسازی شوند.

وی ادامه داد: به منظور جلب مشارکت مردم در حفظ میراث فرهنگی استان زنجان نسبت با انعقاد تفاهم نامه هایی با مالکین سراهای بازار و بناهای تاریخی در شهرها و روستاها اقدام شده است و با اختصاص اعتبار با مشارکت مالکیت بخش خصوصی، بناهای تاریخی حفظ، نگهداری، مرمت و بازسازی و احیاء می شوند

ارجمند افزود: دو سرای بازار زنجان، سرای ناصری و ذبیحیان با مشارکت مالکان ذکر شده در حال مرمت هستند و بناهای دیگری هم هستند که در حال برنامه‌ریزی است تا تا مرمت آن‌ها به صورت مشارکتی انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: مرمت سه بنای دیگر به زودی آغاز می شود و مرمت سایر بناهای دیگر نیز در اولویت هستند و مابقی طی ماههای دیگر آغاز می شوند. استفاده از اصول شناخته شده مرمت در جهت تطبیق با شرایط اقلیمی، فرهنگی، مذهبی، در این بناها از مهمترین ویژگی مرمت این بناها است

ارجمند خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر حدود ۷۰۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی برای مرمت بناهای تاریخی استان اختصاص داده شده است.


10547599
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است