سیاسی 23:34 - 14 مهر 1394
به گفته رئیس سازمان پدافند غیر عامل، دشمن به دنبال اعمال تحریم هایی در حوزه غذا است تا مستقیما بر زندگی مردم تاثیر بگذارد.

حرکات مشکوک دشمن در حوزه غذا/سردار جلالی: مقابله با مشکل کم آبی و کاهش کشاورزی بازی در حوزه دشمن است

به گزارش خبرآنلاین، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» مهمان برنامه «تیتر یک» امشب شبکه خبر بود. او در بخشی از سخنانش گفت: آمریکا تیرماه گذشته روی موضوع رفع تحریم ها در نتیجه اجرای برجام، تحقیقاتی انجام داد که چه جاهایی تحریم ها اثر بیشتری داشته و کجاها کمتر تاثیر داشته؟ کجاها حوزه اصلی تحریم هاست و چه حوزه هایی فرعی هستند؟ نتایج آن تحقیقات نشان داد که حوزه های مالی برای آنها حائز اهمیت است و برای همین هم لغو تحریم سویفت را در مرحله آخر گذاشتند.

به گفته وی، تحقیقات آمریکا نشان داد که اثر تحریم در حوزه زندگی مردم کمتر دیده شده و این نشانه موفقیت ماست که دولت سپری ایجاد کرده که به مردم فشار وارد نشود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل افزایش تولیدات استراتژیک کشاورزی را یکی از تمهیدات ایران در قبال تحریم های دشمن دانست و افزود: بررسی آمریکا نشان می داد که تحریم آنها در حوزه غذا ناچیز بوده و انگار تحریمی وجود نداشته است. این نشان دهنده مدیریت خوب ماست،

وی با بیان اینکه اثر تحریم در حوزه غذا، برای دشمن مهم است، از حرکت های مشکوکی در این باره خبر داد و گفت: صرفه جویی در مصرف آب بسیار مهم است. اما تولید کالاهای استراتژیک غذایی ما هم مهم است. برخی نرخ آب را به قیمت جهانی می سنجند و می گویند اگر گندم را وارد کنیم، بیش از تولید آن برای ما صرفه دارد. اما ضرورت تامین کالای استراتژیک غذایی ایجاب می کند که ما خودمان گندم تولید کنیم. حتی اگر لازم باشد دولت باید یارانه بدهد و این تولیدات در داخل انجام شود.

سردار جلالی افزود: اگر بخواهیم کم آبی را بزرگ کنیم و نتیجه بگیریم که گندم وارد کنیم، نوعی بازی در زمین دشمن است. این اهداف دشمن را تقویت می کند. دوستانی که می گویند خود کفایی و استقلال در حوزه کشاورزی، بحث مزخرفی است؛ اما باید به آنها هشدار داد که این اقدامات در راستای اهداف استراتژیک دشمن است که تحریم در حوزه غذا بیشترین تاثیر را در زندگی مردم بگذارد.

مجری برنامه از سردار جلالی پرسید «مهمترین تهدید را چه می دانید؟» و رئیس سازمان پدافند غیر عامل پاسخ  داد: جنگ و تهدید نیابتی در بعد بین المللی یکی از این تهدیدات است. آمریکا در مداخلات منطقه ای ورود نظامی مستقیم پیدا نمی کند و با دولت های همسو علیه ما همکاری می کند. این تهدید را اول باید در لایه سیاسی بررسی کرده و حل و فصل کنیم. اما در لایه های امنیتی و دفاعی هم اگر تهدیدی شود باید مدیریت و کنترل شود. در لایه های تکنولوژی محور، تهدید جدی ما سایبری است و ابزارهای خاصی برای آن ایجاد کرده اند. آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی واحدهای سایبری مشخصی طراحی کرده اند و برای حمله به بورس و بانک و... در فضای سایبر طراحی هایی دارند که الان به صورت بالقوه بررسی می شود و اگر جدی تر شود می توانیم آن را کنترل کنیم.

وی افزود: برای تهدیدهای اقتصادی، آمریکایی ها قرارگاه جنگ اقتصادی و اقدامات خصمانه ای در زمینه اقتصاد طراحی کرده اند و جنگ جدی اقتصادی در دنیا در حال شکل گیری است که در جنگ اوکراین نیز علیه روسیه به کار گرفته شد.

2727


7170215
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح مجلس در خصوص اتباع خارجی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در این زمینه خلاء قانونی داریم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد و از کشورهای فعال در این زمینه دعوت کند تا اقدامی صورت گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه بسیار غم‌انگیز و دردناک عنوان کرد و در پیامی از آن به شدت انتقاد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران از تماس تلفنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است