فرهنگی‌هنری 00:34 - 10 مهر 1393
گالری‌های تهران در تعطیلات پایان هفته میزبان هنردوستان هستند.

برنامه گالری‌های تهران در هوای پاییزی

به گزارش ایسنا، یک هنرمند نقاش، آثار آبستره‌ی چند لته‌ای خود را در نمایشگاهی با عنوان «هابل» در گالری «آتبین» به‌نمایش گذاشته است.

ابوالفضل لیره - هنرمند نقاش - درباره‌ی این نمایشگاه گفت: 11 نقاشی‌ام را با تکنیک کلاژ روی بوم به‌نمایش گذاشته‌ام. سبک کارها آبستره است و به‌صورت چند لته‌ای هستند. این چند تکه بودن کارها باعث می‌شود مخاطب بتواند با کنار هم قرار دادن آن‌ها به شکل‌های مختلف، چیدمان‌های خاصی از یک اثر داشته باشد و به‌صورت یک پازل این تکه‌ها را کنار یکدیگر بچیند.

نمایشگاه «هابل» از 4 تا 15 مهرماه در گالری «آتبین» به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، جنوب چهارراه پارک‌وی، انتهای کوچه‌ی تورج، کوچه‌ی خاکزاد، شماره‌ی 42 از ساعت 16 تا 21 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری نگاه

آثار نقاشی یک هنرمند با موضوع «زن» در گالری «نگاه» به‌نمایش درمی‌آید.

اوژن شیراوژن درباره‌ی این نمایشگاه اظهار کرد: 14 تابلوی نقاشی که بیشتر آن‌ها با تکنیک رنگ روغن کار شده و برخی هم ترکیب مواد هستند، در این نمایشگاه روی دیوار قرار می‌گیرند. این آثار ابعاد مختلفی دارند و به‌صورت فیگوراتیو و پرتره‌ی زنان کار شده‌اند.

نمایشگاه این هنرمند روز پنجشنبه، 10 مهرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری «نگاه» به نشانی لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار، کوچه گلزار، شماره ۳۲ افتتاح می‌شود و تا 29 مهرماه میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهد بود. گالری «نگاه» شنبه‌ها تعطیل است.

گالری شماره شش

«زمین بازی» سوژه‌ی چند عکاس جوان برای برپایی یک نمایشگاه گروهی شده است.

احسان براتی، مسوول برگزاری این نمایشگاه، توضیح داد: 27 عکس در ابعاد مختلف از 11 عکاس جوان روی دیوار رفته است. موضوع اصلی نمایشگاه «زمین بازی» است و از عکاس‌ها خواستیم عکس‌هایی با این موضوع را برای نمایشگاه آماده کنند؛ اما محدودیت ژانری برای‌شان در نظر نگرفتیم. دست عکاس‌ها را باز گذاشتیم تا دایره‌ی گسترده‌تری از این سوژه را ارائه کنند.

نمایشگاه «زمین بازی» از 4 تا 14 مهرماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «شماره‌ شش» به نشانی خیابان میرزای شیرازی، کوچه‌ی بیستم، پلاک 2، طبقه‌ی همکف میزبان علاقه‌مندان به عکاسی است. گالری «شماره شش» پنجشنبه‌ها تعطیل است.

گالری هما

یک هنرمند، آثار کالیگرافی خود را با موضوع طواف در نمایشگاهی با عنوان «منشآت» در گالری «هما» به‌نمایش گذاشته است.

عذرا عقیقی درباره‌ی این نمایشگاه اظهار کرد: در نمایشگاه «منشآت» 14 تابلوی کالیگرافی در ابعاد مختلف به‌نمایش گذاشته شده است. این آثار از نقاشی‌خطی که در ذهن‌هاست، فاصله گرفته‌اند و رنگ‌ها نمود کمتری دارند. من با به‌کار بردن زیاد رنگ در کالیگرافی مخالفم و به همین دلیل، بیشتر از رنگ‌های سیاه و سفید استفاده کرده‌ام.

نمایشگاه «منشآت» از 4 تا 15 مهرماه هر روز از ساعت 11 تا 19 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 در گالری «هما» به نشانی خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، شماره 8، واحد 1 میزبان علاقه‌مندان است.

نگارستان آن

یک هنرمند در نمایشگاه انفرادی حجم و چیدمان خود، به موضوع تغییرات سال‌های اخیر تهران در زمینه‌ی معماری و فضای شهری پرداخته است.

نازگل انصاری‌نیا - هنرمند - درباره‌ی برگزاری سومین نمایشگاه انفرادی‌اش در نگارستان «آن»، اظهار کرد: نمایشگاه «پوست انداختن» شامل دو مجموعه کار است که بین سال‌های 1391 و 1393 تولید شده‌اند. این دو مجموعه با نام‌های «ساخت و پرداخت» و «پوسته» به‌نمایش گذاشته می‌شوند. مجموعه‌ی نخست حجم‌هایی به‌شکل ماکت معماری و مجموعه‌ی دوم، چیدمان بزرگی از کاغذ است.

نمایشگاه «پوست انداختن» چهارم مهرماه در نگارستان «آن» به نشانی ونک، خیابان سئول، شماره‌ی 40 افتتاح شد و تا 29 مهرماه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. نگارستان «آن» شنبه‌ها تعطیل است.

تالار «زمستان» خانه هنرمندان ایران

این روزها، گالری «زمستان» خانه‌ی هنرمندان ایران میزبان آثار حجمی «مهدی یارمحمدی» با عنوان «شهر سوخته» است.

در حجم‌های فلزی مهدی یارمحمدی، از فرم‌های ساده‌شده‌ی طبیعت در کنار فرم‌های هندسی و گاه دفرمه‌شده استفاده شده است. باستانی بودن اندیشه‌ی به‌کار رفته در چینش فرم‌ها و عناصری که پیکره‌ای واحد را تشکیل می‌دهند، از مشخصه‌های آثار این مجموعه است. چنانچه در این آثار، نقوش انتزاعی ماهی و نقوش هندسی روی سفالینه‌های «شهر سوخته» به‌کار رفته است.

این نمایشگاه هفتم مهرماه ساعت 17 در گالری زمستان گشایش یافت و تا 14 مهرماه از ساعت 13 تا 20 میزبان هنردوستان خواهد بود.

انتهای پیام


4853327
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است