ورزشی 08:34 - 19 بهمن 1394
رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: من این بداخلاقی که ورزشکاران یکدیگر را به دوپینگی بودن متهم می‌کنند را عیب می‌دانم و به آقایان تذکر داده‌ام که دیگر شاهد چنین رفتارهایی نباشیم.

قمری: متاسفم که دوچرخه‌سواران یکدیگر را به دوپینگ متهم می‌کنند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از پایان مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا و این که رکابزنان در ماده استقامت جاده مدالی کسب نکردند، برخی از دوچرخه‌سواران یکدیگر را به دوپینگی بودن متهم کردند.

یکی معتقد است کسانی که الان ادعا می‌کنند اگر به مسابقات می‌رفتند مدال می گرفتند، از ترس تست دوپینگ به مسابقات نیامدند و دیگری پاسخ می‌دهد اگر رکابزنان مدال نگرفتند به این دلیل بود که دوپینگ نکرده بودند!

خسرو قمری در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار‌ ایسنا، درباره این بی اخلاقی، بیا‌ن‌ کرد: ما به این آقایان تذکرات داده‌ایم تا دیگر شاهد چنین بی اخلاقی‌هایی نباشیم. هر کدام از این دوچرخه‌سواران از لحاظ کسوت ورزشی و شخصیت اجتماعی جایگاه خاصی دارند و جای تاسف دارد که بعضی دوچرخه‌سواران به موضوات این چنینی بپردازند.

او ا‌دا‌مه‌ داد: از طرفی این مسائل از لحا‌ظ قانونی مجازات خاص خود را دارد. ما قطعا به ورزشکاران و باشگاه‌ها تذکر می‌دهیم که اگر کسی تهمت و افترا بزند جدا از این که در کمیته‌ انضباطی فدراسیون باز خواست می‌شوند، در محافل قضایی هم می‌توان از آنها شکایت کرد و اگر افراد نتوانند تهمت خود را اثبات کنند دچار مشکل خواهند شد. در فضای ر‌قا‌بتی کری خوانی‌هایی میان ورزشکاران است که نباید در فضای رسانه‌ای مطرح کنند و حرف‌ها را به سمت و سویی ببرند که به پیکره خانواده‌ دوچرخه‌سواری آسیب برساند. من این بد اخلاقی‌ها را واقعا عیب می‌دانم و برای جامعه دوچرخه‌سواری واقعا بد می‌دانم. این دوچرخه‌سواران که دارای جایگاه خاصی هستند نباید با کلمات یکدیگر را تخریب کنند.

قمری در مورد این که فدراسیون قایقرانی مدعی شده ساختمانی که قرار است به دوچرخه‌سواری بدهند متعلق به این فدراسیون است، تصریح کرد: کل مکان مجموعه آزادی متعلق به شرکت توسعه و تجهیز است. ما نیز تا مرحله امضا قرارداد پیش رفتیم، اما حضور ما نیز در آن ساختمان منتفی شد. آن ساختمان را نه به ما دادند و نه به قایقرانی،‌ بلکه آنجا را می‌خواهند به رستوران تبدیل کنند. یک ساختمان نیمه کاره را برای ما در نظر گرفته‌اند که قرار است بسازند.

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره گلایه‌های رامین مهربانی از بی توجهی ها نیز گفت: من دقیقا قبل و بعد از عمل جراحی‌اش و تا قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا دو مرتبه با خودش و دو مرتبه با خانواده‌اش صحبت کردم. رکابزنی که خارج از عرف مسابقات دچار بیماری می‌شود باشگاه، صندوق حمایت از ورزشکاران و بیمه ورزشی باید کمک کنند و ما در منابع اعتباری فدراسیون محلی برای پرداخت درمان ورزشکاران نداریم.

او افزود: رامین مهربانی شاگرد خودم بوده است. قرار بر این شد پرداخت هزینه‌ها را از طریق باشگاه و بیمه درمانی‌اش پیگیری کند و باز هم اگر مشکل خاصی وجود داشت با وجود مشکلات مالی به او کمک خواهیم کرد.

قمری در پاسخ به این پرسش که رکابزنان جوان و امید به مسابقات قهرمانی جهان پیست و جاده اعزام خواهند شد؟ تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سال آینده حضور ورزشکاران رده‌های سنی جوانان و امید در مسابقات جهانی است. برای ارتقای سطح دوچرخه‌سواری نیاز داریم فراتر از قهرمانی آسیا برویم و حتی رکابزنان جوان و امید امکان کسب عنوان را دارند. البته باید دید بر اساس منافع اعتباری چقدر می‌توانیم اعزام کنیم. با این حال می‌خواهیم بر‌نامه‌ریزی کنیم یکی، دو نفر مثل امیر حسین جمشیدیان در بخش پیست به مسابقات برون مرزی بروند.

او با اشاره به برگزاری همایش دوچرخه‌سواری در تهران و بازتاب آن در سایت اتحادیه جهانی گفت: این موضوع که خبر برگزاری همایش در صفحه اصلی سایت اتحادیه جهانی باشد برای ما بسیار ارزشمند است. ما باید از این فرصت استفاده کنیم تا پنجم فوریه به نام ورزش همگانی در ایران در تقویم اتحادیه جهانی به صورت مادام العمر ثبت شود. برای سال آینده نیز شرایطی فراهم می‌کنیم تا رییس اتحادیه جهانی به ایران بیاید.

انتها‌ی‌ پیا‌م


7663529
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از دعوت از بازیکن پرسپولیس برای ادای پاره‌ای از توضیحات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعلی آذرپیرا با پیروزی مقابل حریف مغولستانی خود سهیمه المپیک پاریس را کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعلی آذرپیرا با پیروزی مقابل حریف مغولستانی خود سهیمه المپیک پاریس را کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ تمدید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش قایقرانی ایران در ماده کایاک ۲۰۰ متر قهرمانی آسیا به مدال برنز رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی با چند ملی پوش شانس کسب سهمیه المپیک دیدار و گفت و گو کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت و انتخابی تیم ملی با معرفی نفرات برتر در بخش پسران به پایان رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است