علمی فناوری 18:41 - 08 مهر 1393

در هفته‌های گذشته گویا اپ به نقد و بررسی بازی‌هایی نظیر Bio Shock و phoenix Attorney برای سیستم‌عامل ios پرداخت و حالا نوبت به یکی از پرطرفدارترین بازی‌های منتشر شده امسال می‌رسد.

کمتر کسی با سری بازی‌های مشهور و محبوب Asphalt آشنا نیست؛ عمر این سری از بازی‌ها تقریبا به اندازه تلفن‌های هوشمند است. در سال‌ اخیر نیز Asphalt Heat و Airbone کاربران بسیاری را مجذوب گرافیک و طراحی‌های فوق‌العاده خود نمود.

gsmarena_001سری بازی‌های Asphalt همانند دیگر محصولات شرکت گیم‌لافت در طول سال‌های اخیر تغییرات بسیاری را تجربه کرده است و بازی‌های این شرکت هم‌اکنون با داشتن گرافیک‌های خیره کننده در جمع بهترین‌ها قرار گرفته‌اند. اما شرکت گیم‌لافت قبل از ارائه Asphalt 9، نسخه‌ی Overdrive را برای سرگرمی کاربران تدارک دید و در روزهای گذشته وارد فروشگاه‌ها کرد. در ادامه به نقد و بررسی بازی Overdrive و ویژگی‌های جدیدش خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

گیم پلی

Asphalt Overdrive دارای سبکی متفاوت از سری‌های قبلی خود است؛ بدین صورت که دیگر به انجام مسابقه با اتومبیل‌های دیگر در یک مسیر نمی‌پردازیم. در واقع بازی بیشتر به سبک دویدن طراحی شده است. اتومبیل شما خودش به جلو حرکت می‌کند وشما وظیفه‌ی چپ و راست بردن و استفاده از نیترو را دارید.

2هر مسابقه با پلیس‌هایی شروع می‌شود که به دنبالتان هستند. در صفحه بازی دکمه‌ای جهت افزایش سرعت قرار گرفته است – همان نیترو- که تنها باید در زمان مناسب مورد استفاده قرار گیرد. اگر به موقع از این دکمه استفاده نکنید، پلیس‌ها به راحتی شما را متوقف و دستگیر خواهند کرد.

سپس باید با چپ و راست بردن اتومبیل از ورود آن‌ها به لاین‌های کناری و توقف شما جلوگیری نمایید. همچنین می‌توانید از کنار به اتومبیل‌های پلیس ضربه بزنید و امتیاز جمع نمایید. در مسیر حرکت نیز سراشیبی‌های جهت پرش از روی آنان و افزایش امتیازهای خود وجود دارد. در حقیقت باید از روی این سراشیبی‌ها پرش کنید؛ در غیر این صورت نیترو شما به اندازه‌ کافی نبوده و پلیس‌ به راحتی شما را متوقف خواهد کرد.

3پس جمع‌آوری نیترو به کمک پرش از سراشیبی‌ها و همچنین بسته‌هایی که در بین راه قرار دارند ضروری است. پیشنهاد می‌کنیم نیترو خود را برای مراحل جلوتر نیز ذخیره نمایید؛ چرا که گاهی اوقات پلیس از کنار خیابان به صورت ناگهانی ظاهر می‌شود و اگر نتوانید سرعت خود را بیافزایید به سرعت در دام آنان خواهید افتاد.

4علاوه بر داشتن گیم‌پلی ساده و روان، امکان خرید و آنلاک اتومبیل‌های فراوانی وجود دارد که هر یک قابلیت‌ها و قدرت‌های متفاوتی را ارائه می‌کنند. همچنین بازی در منوی بازی وقتی را برای آپگرید و ارتقاء این اتومبیل‌ها قرار دهید؛ این کار در مراحل پیش روی بازی ضروری به نظر می‌رسد.

همچنین بازی دارای امکاناتی شرورانه و جالب نیز هست که در مواقع خطر به کمک شما می‌آیند؛ به عنوان مثال قابلیتی برای فرار از پلیس‌ها، ضرب و شتم اتومبیل‌های پلیس و انجام حرکات خاص!

همچنین امکان پرداخت پول واقعی برای بازی وجود دارد. برای شروع هر مرحله به امتیاز خاصی نیاز دارید و در صورتی که این امتاز به پایان رسد باید منتظر پر شدن آن باشید و یا پول واقعی بپردازید. همچنین برای خرید برخی از اتومبیل‌های جدید و گران، آنلاک مرحله‌های متنوع و ارتقاء قدرت اتومبیل نیز می‌توانید از پول استفاده نمایید.

و در آخر باید بگوییم، Asphalt Overdrive به هیچ وجه آفلاین کار نمی‌کند.

5گرافیک و صدا

گیم لافت از تم کلاسیک برای این نسخه استفاده کرده است؛ اکثر اتومبیل‌ها قدیمی و کلاسیک هستند. علاوه بر این منوی بازی سبکی مشابه با سری بازی‌های معروف GTA ( سرقت بزرگ خیابانی) دارد.  به نظر ما این منوی صورتی و جدید آنچنان مدرن و شیک به نظر نمی‌رسد.

تنها تفاوت این نسخه با دیگر ورژن‌های Asphalt، گیم‌پلی نبوده و کسانی که نسخه‌های Heat و Airbone را تجربه کرده‌اند، متوجه افت کیفیت و گرافیک در Overdrive خواهند شد. بازی در صفحه‌ی رتینا آیپد و یا دستگاه‌ها اندرویدی کیفیت بالای نسخه‌های قبل را به نمایش نمی‌گذارد. البته اتومبیل‌های بازی حالت سه بعدی خود را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال، موزیک‌ بازی در سطح مطلوبی قرار دارند و ما را به یاد نسخه‌های قدیمی Asphalt انداختند.

امتیاز فروشگاه: ۵/۱۰

نکات مثبت: تعداد اتومبیل‌های رسمی و دارای مجوز، گیم پلی هیچان انگیز و متفاوت

نکات منفی: گرافیک و صدای متوسط، توفق بازی و درخواست برای بازگشت شما در ساعات آینده

لینک برنامه در فروشگاه‌ها:اپ استور ، گوگل پلی و ویندوزفون

 


4839203
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است