استانی 02:17 - 31 فروردین 1393
رئیس کمیته معدن اتاق بازرگانی اصفهان:
رئیس کمیته معدن اتاق بازرگانی اصفهان گفت: افزایش قیمت گازوئیل تأثیر منفی بر معادن دارد.

افزایش قیمت گازوئیل تأثیر منفی بر معادن دارد

عباس تاج‌بخش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها، اظهار داشت: البته زود است که از هم‌اکنون در ارتباط با دور دوم هدفمندی و اثرات آن بر صنعت صحبت کنیم، اما آنچه مسلم است، این است که افزایش قیمت‌ها باید به گونه‌ای باشد که کمترین تأثیر را بر تولید داشته باشد.

رئیس کمیته معدن اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: گازوئیل به عنوان سوخت اصلی در معادن محسوب می‌شود؛ در صورتی که افزایش قیمتی در این سوخت انجام شود با توجه به اینکه اکثر معادن در مناطق دوردست و محروم هستند به طور حتم تأثیر مستقیمی بر معادن دارد.

وی با بیان اینکه حدود 85 تا 90 درصد معادن از پوشش برق سراسری بی‌بهره هستند، خاطرنشان کرد: معادن برای تولید برق از ژنراتورهای گازوئیلی استفاده می‌کنند، علاوه بر آن ماشین‌آلات معدنی با نفت و گاز کار می‌کنند که افزایش قیمت حامل‌ها به خصوص گازوئیل به طور مستقیم بر اقتصاد معادن تأثیر منفی می‌گذارد.

تاج‌بخش در پایان متذکر شد: موضوع حمل و نقل معادن نیز از موضوعات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه محصولات معدنی مسیرهای طولانی را طی می‌کنند تا به مقصد برسند، بنابراین هدفمندی بر این موضوع نیز تأثیرگذار است.


3524049
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است