استانی 22:06 - 28 بهمن 1396
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:
ارومیه - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر میزان برداشت سالانه معادن استان ۶.۵ میلیون تن در سال است.

میزان برداشت سالانه معادن آذربایجان‌غربی به ۶.۵ میلیون تن رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، جعفرصادق اسکندری عصر شنبه در نخستین جلسه شورای معادن استان با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۵۰ فقره پروانه بهره‌برداری معدن در استان صادر شده است اظهار کرد: در این زمینه متاسفانه جایگاه ارزش افزوده بخش معدن در آذربایجان‌غربی ناچیز است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر این استان دارای ظرفیت معدنی فراوانی بوده و بزرگترین معادن طلای کشور یعنی آغ ‌دره و زره‌شوران تکاب در این استان وجود داشته و همچنین در خوی و چایپاره نیز سنگ‌های تزئینی موجود است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون ۲۱۰ فقره گواهی کشف نیز در آذربایجان‌غربی وجود دارد که مراحل پایانی را طی می‌کند.

وی بیان کرد: علاوه بر آن هم‌اینک میزان برداشت سالانه معادن استان ۶.۵ میلیون تن در سال است که چهار و نیم میلیون تن مربوط به معادن آغ‌دره و زره‌شوران تکاب و سایر آن مربوط به سیمان سفید و خاکستری بوده است.

اسکندری با اشاره به مشکلات موجود در بخش معادن استان اظهار کرد: متاسفانه از سالیان گذشته خام‌فروشی در معادن وجود داشته و ارزش افزوده آن نیز ناچیز است که برای حل این مشکلات اقدامات لازم انجام می شود.


9681386
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است