وبگردی 23:35 - 04 مرداد 1393
پوست بزرگترین عضو بدن است که دارای چندین عملکرد می باشد شامل محافظت از ما در برابر حملة مهاجمان خارجی و خارج ساختن برخی سموم از بدن.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارانسطح پوست ما متخلل است، از این رو می تواند مقدار زیادی از موادی که به روی سطح آن قرار می گیرد را جذب نماید. بنابراین بهتر است تا حد امکان از مواد طبیعی یا ملایم استفاده کنید.

 

پوست آینة سلامت درون ماست. اگر مقادیر زیادی غذاهای چرب یا آلرژی زا بخوریم پوستمان کدر، تیره و ناسالم خواهد بود و بر عکس اگر رژیم غذایی ما حاوی مقادیر فراوانی از غذاهای طبیعی و سالم باشد و در روز آب فراوان بنوشیم و ورزش کنیم دارای پوستی درخشنده و سالم هستیم که نشان می دهد برای خود ارزش قایلیم.



مراقبت از پوست با کمک مواد طبیعی و تازه چون روغن های طبیعی، آب سبزیجات و کمپرس روغن های سرد بدون عطر می تواند چهره شما را جوان و درخشنده نگه دارد. روغن های طبیعی و عصاره گیاهان، مایعات معطری هستند که از تقطیر قسمت های مختلف گیاه چون گلبرگ، برگ و ساقه به دست می آیند و اساس هر نوع برنامه مراقبت پوستی اصولی به شمار می روند.

 

روغن های سرد نیز از میوه های مختلف و دانه های استخراج می گردند و شامل روغن زیتون، روغن بادام شیرین و روغن آواکادو و روغن جوجوبا هستند. استفاده همزمان از روغن های طبیعی و عصاره گیاهان می تواند پوستتان را صاف کرده و سلول های آن را تغذیه نماید به طوری که به شما صورتی سالم، درخشنده و زیبا ببخشد.



برای آنکه پوستتان سالم، تمیز، صاف و نرم بماند باید هر روز و به طور منظم به مراقبت از پوست بپردازید. اگر خواهان زیبایی هستید باید تنبلی را کنار بگذارید و مراقبت از پوستتان را بدون تعطیل و بی وقفه انجام دهید اما بخاطر داشته باشید همواره با پوستتان با ملایمت رفتار کرده و از کشیدن و ساییدن پوست خودداری کنید.



اگر برای مراقبت از پوست خود از فرآورده های تجارتی بهره می گیرید سعی کنید تمام لوازم مختلف بهداشتی را از یک مارک انتخاب کنید تا با هم هماهنگی داشته و با یکدیگر به خوبی عمل کنند.

گرچه بهتر است بجای تهیه لوازم و وسایل تجارتی و شیمیایی از فرآورده های گیاهی و طبیعی استفاده کنید، زیرا علاوه بر اینکه بسیار ساده است از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه خواهد بود.



یک مراقبت جامع از پوست باید شامل حداقل سه گام باشد:

-    پاک کردن : برای پاک کردن پوستتان از شوینده های متناسب با نوع پوستتان استفاده کنید و هرگز صورتتان را با مواد صابونی نشویید.

- تقویت کردن : اگر از کرمهای ضدچروک نیز استفاده کنید، کمک بزرگی به پوستتان می کنید. عصاره برخی از گیاهان در برخی از کرمها وجود دارد که خواص تقویتی برای پوست دارد.

- مرطوب ساختن: از کرمهای مرطوب کننده بطور مرتب استفاده کنید. پوستتان برای طراوت و جوان ماندن به آب نیاز دارد. در تامین رطوبت به پوستتان کمک کنید. حتی اگر پوست چربی دارید از کرمهای مرطوب کننده مخصوص پوستهای چرب که بدون حس سنگینی به پوست، فقط رطوبت رسانی می کنند، استفاده کنید.



برای تکمیل مراقبت از پوست نیز می توان از بخور، پوسته برداری و ماسک استفاده استفاده کرد.


4334345
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، از پشت پرده درآمد سلاطین زباله از پسماندهای خشک شهر تهران گفت.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» درکنار وتوی وقیحانه قطعنامه مربوط به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، واشنگتن در پشت پرده به تل‌آویو درخصوص گسترش شهرک‌سازی در اراضی اشغالی چراغ سبز نشان داده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق ویژگی‌هایی دارد که آن را به یک عملیات تاریخی تبدیل کرده و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کارگروه کاهش طلاق سازمان اموراجتماعی گفته که موارد زیادی از زوجینی با سابقه زندگی‌مشترک ۲۰ ساله، اکنون در مسیر طلاق قرار دارند؛ از دلایل این اتفاق گفتیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» این گزارش به دنبال بررسی‌های علمی یکی از باورهای اشتباه مردم در خصوص آبلیموهای سنتی تهیه شده است. شاید پس از مطالعه آن، بیشتر از قبل در خرید آبلیموهای به اصطلاح سنتی تامل کنیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» این روز‌ها واژه رژیم‌های سم‌زدایی زیاد به گوش‌مان می‌خورد و اکثر افراد در مورد «سم زدایی» یا «پاکسازی» صحبت می‌کنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه عملیات وعده صادق به معنای عبور ایران از قدرت بازدارندگی به قدرت تهاجمی نیست، گفت: این عملیات بازتعریف آستانه تحمل جمهوری اسلامی نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی در رابطه با...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» برخی بر این باورند که سر راه هم قرار گرفتن افراد برای ازدواج اتفاقی نیست و سرنوشت و قسمت برخی افراد را سر راه هم قرار می‌دهد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مهمان خانه پدر موشکی ایران، حاج «حسن طهرانی مقدم» می شویم و قرار است همسر این قهرمان از فراز و فرودهای زندگیش بگوید که شنیدن و خواندنش هزار حرف و درس زندگی دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی ما به عنوان والدین به قول خود عمل می‌کنیم، این کار به فرزندانمان کمک می‌کند احساس امنیت کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است