استانی 11:09 - 31 شهریور 1396
امام جمعه رفسنجان:
رفسنجان - امام جمعه رفسنجان هفته دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای بیان رشادت ها و فداکاری های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس برشمرد.

ایثارگری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای جوانان تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس رمضانی‌پور صبح جمعه در مراسم رژه نیروهای مسلح رفسنجان اظهار داشت: ۳۱ شهریور ماه یادآور آغاز جنگ نابرابر ایران و عراق است که این جنگ بر ما تحمیل شد، چرا که آن روز دشمن چون ضعف را در ما احساس کرد و به ایران حمله کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، افزود: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس توانستند با بهره‌گیری از درس عاشورای امام حسین (ع) اقتداری عظیم ایجاد کنند.

وی یادآور شد: شما مردم با خدا معامله کردید، خداوند مدافع کسانی است که ایمان بیاورند و در راه او استقامت کنند و ملائک را به یاری آنان می رساند.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه امام حسین (ع) هم برای خدا قیام کرد و امروز مقام قربیت ایشان بسیار بالاتر از مقام زمینی ایشان است، تصریح کرد: پیمودن راه خدا رمز موفقیت است، پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) هم خداوند را ملاک قرار دادند به او اقتدا کردند و برای او کار کردند.

رمضانی پور با اظهار اینکه حماسه مردم ایران در دفاع و در نبرد نابرابر جنگ تحمیلی بسیار مقدس بود، تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس تریبون‌داران، معلمان در کلاس درس و اساتید در دانشگاه‌ها به بیان دفاع مقدس بپردازند و روشنگری کنند و مردم و به ویژه نسل جدید را از آن دوران آگاه سازند.

وی بیان کرد: معنویت سنگرهای رزمندگان، استقامت فرماندهان و رزمندگان، بی اعتنایی به مظاهر دنیا، بالابودن عیار اخلاص در رزمندگان، از جمله عوامل پیروزی جمهوری اسلامی در دفاع مقدس بود.

امام جمعه رفسنجان به برخی علل و عوامل آغاز جنگ اشاره و تصریح کرد: اعمال حاکمیت عراق براروند و تصرف بخشی از قلمرو مرزی جمهوری اسلامی و ترس از صدور انقلاب از جمله این عوامل بود و ترس از صدور انقلاب اسلامی بود که حدود ۳۰ کشور صدام را حمایت می‌کرد.

رمضانی پور افزود: شهادت‌طلبی رزمندگان ما دیگر ویژگی دفاع مقدس بود که این ویژگی در نیروهای بسیجی، سپاهی، ارتشی و نیروهای عشایر و...وجود داشت.

وی با ذکر روایتی ار امام رضا (ع) گفت: اگر می خواهید فردای قیامت در درجه ائمه و شهدا قرار گیرید در مصیبت اباعبدالله الحسین (ع) گریه کنید، اشک بریزید و اقامه عزا کنید.

رمضانی پور ادامه داد: امروز همه ما بر سر سفره پاک اهل بیت (ع) نشسته ایم، مادران ما باید شیرخواران خود را با اشک بر امام حسین (ع) شیر دهند.


9430129
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است