فرهنگی‌هنری 14:42 - 16 تیر 1399

«عزت شیعه» منتشر شد/گفت‌وگو با نزدیک‌ترین یاران امام موسی صدر

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر با همکاری انتشارات رازنی دفتر نخست از کتاب «عزت شیعه» اثر محسن کمالیان و علی اکبر رنجبر کرمانی را با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۳۵۲ صفحه و بهای ۵۰ هزار تومان منتشر کرد. این کتاب پیشتر دوبار در سال‌های ۱۳۷۷ و ۱۳۸۸ به صورت ناشرمولف منتشر شده بود.

محتوای «عزت شیعه» شامل ۱۰ گفت‌وگوست با ۱۰ نفر از یاران و هم‌رزمان نزدیک امام موسی صدر. سیدحسین موسوی (ابوهشام)، زکریا حمزه (ابویحیی)، سیدابوالفضل (عباس) موسوی، سیدیوسف حسین (ابوذر عاملی)، حجت‌الاسلام شیخ نعیم قاسم، حجت‌الاسلام شیخ ادیب حیدر، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی مصری، سیدعلی حسین (ابومصطفی)، نجیب سیدعلی خلف و حسین حجازی (ابوعلی).

این گفت و شنودها براساس مباحث ذیل شکل گرفته است: نقش امام موسی صدر در بیداری شیعیان، احیای حرکت اسلامی و تاسیس مقاومت لبنانی، مواضع امام صدر پیرامون مسائل مهم خاورمیانه، جنگ داخلی و بحران جنوب لبنان، رابطه امام صدر با انقلاب اسلامی ایران و سرنوشت امام موسی صدر. همچنین افتتاحیه کتاب نیز سرفصل‌هایی از زندگی امام السید موسی صدر است. انتهای کتاب نیز گزارشی تصویری از فعالیت‌های امام موسی صدر در لبنان و تصاویر مصاحبه شوندگان ارائه شده است.

در بخشی از مقدمه نویسندگان آمده است: «دستگاه‌های تبلیغی ما دو دهه تمام امام موسی صدر را نادیده گرفتند! بزرگمردی که در عرصه‌های اندیشه و عمل چون گوهری تابناک می‌درخشید، در کشور اسلامی ما به دست فراموشی سپرده شد! تقویم‌های رسمی کشور واقعه ناپدید شدنش را از قلم انداختند! ائمه محترم جمعه‌ای که حتی روز درختکاری را نیز مهم می‌شمارند، در مورد وی کلمه‌ای بر زبان نیاوردند! برنامه‌های روز قدسی که به مبارزات ضدصهیونیستی مسلمانان اختصاص دارد، هیچگاه به نقش پیشکسوتی او اشاره‌ای نکردند. مراسم پرشور نهم شهریور لبنان که از معدود موارد هم دلی میان طوائف مسلمان و مسیحی آن کشور به شمار می‌رود، ندرتا توسط صدا و سیما و مطبوعات ما منعکس شد.»


10605910
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گروه سینمایی هنر و تجربه از آغاز زمستان ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳ فیلم را روی پرده سینما برد که «ایساتیس» پرفروش‌ترین و «انتخاب» کم‌فروش‌ترین آثار بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد از امروز اول اردیبهشت روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اول اردیبهشت همزمان با روز سعدی، پیامی تصویری منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد دلاوری، مجری تلویزیون و روزنامه‌نگار در برنامه «بی‌واسطه» شبکه یک سیما از ضعف ساختاری شرکت‌های خودروسازی پرسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کیانو ریوز بازیگر شناخته شده سینما در حال گفتگو برای بازی در فیلمی دلهره آور با نام «سیستم سرگرمی خراب است» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صرافان گفت: من برای اولین‌بار در کودکستان عشق را تجربه کردم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر کشورمان گفت: بنا دارم برای سال پیش‌رو دو اثر با محوریت جبهه مقاومت اسلامی و نوشته‌ای از ویلیام شکسپیر را روی صحنه نمایش ببرم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امامی گفت: دو موضوع در زندگی فرهنگی و اجتماعی ما مهم هستند. یکی، مکان رویداد‌ها و دیگری، زمان رویدادهاست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته پایانی فروردین ماه با حضور ۵۸۹ مخاطب توانست بیش از ۱۳ میلیارد بفروشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است