بین‌الملل 08:50 - 09 آبان 1393
کوالالامپور – ایرنا – دو مرد مسلح وابسته به نیروهای شورشی 'سولو' روز جمعه در درگیری با پلیس مالزی در 'پنام پنگ' ایالت صباح این کشور کشته شدند.

به گزارش ایرنا، پیروان 'سلطان جمال الکرام سوم' حاکم سولو در جنوب فیلیپین مدعی هستند ایالت صباح بخشی از سرزمین تاریخی آن هاست و با این ادعا نیز سال 1391 با 100 شبه نظامی به این منطقه حمله کرد.



تارنمای روزنامه 'استار' مالزی اعلام کرد دو مرد 30 و 50 ساله ای که امروز در درگیری با پلیس در صباح کشته شدند عضو ارتش شورشی سولو بوده و مخفیانه برای جذب اعضای جدید فعالیت می کردند.



مالزی بدنبال افزایش ناامنی در ایالت صباح از اواخر تیرماه قانون محدودیت رفت و آمد در بخش هایی از مناطق این ایالت شرقی اعمال کرد.



دو مرد مسلح کشته شده از 'کوتاکینابالو' وارد منطقه شده بودند و پلیس مالزی اعلام کرد این دو فرد قصد سرقت مسلحانه داشته اند.



پلیس اعلام کرد این دو وابسته به نیروهای شورشی 'سولو'از چند هفته پیش تحت نظر قرار داشتند و اکنون بدنبال دیگر اعضای گروه است که در سواحل شرقی صباح فعالیت می کنند.



فوریه سال گذشته میلادی در پی ورود نیروهای مسلح سولو از جنوب فیلیپین به منطقه 'لحد داتو' و 'سامپورنا' در شرق صباح 10 تن از اعضای ارتش مالزی کشته شدند.



پلیس و ارتش مالزی پس از این حمله عملیات مشترکی انجام داد و راه را بر نیروهای سولو بست و در این درگیری بیش از 100 تن از شورشیان کشته و صدها تن دیگر دستگیر شدند.



دولت مالزی پس از این حادثه سپر امنیتی برای مقابله با خشونت، آدم ربایی و قاچاق در ایالت صباح ایجاد کرد.



'احمد زاهد حمیدی' وزیر کشور مالزی پیش از این به نیروهای امنیتی در شرق این کشور دستور داده است در صورت نزدیک شدن مهاجمان به مرزهای آبی که تهدیدی برای امنیت ملی این کشور محسوب می شود به سوی مهاجمان تیراندازی کنند.



ایالت صباح در شرق مالزی که با بخش جنوبی فیلیپین هم مرز است طی چند ماه گذشته با افزایش ناامنی مواجه شده و میزان آدم ربایی و حملات شبانه به مناطق ساحلی آن نیز افزایش یافته است.



برخی از این عملیات نیز به وسیله تروریست های ابوسیاف انجام می شود که در جنوب فیلیپین مستقر هستند.



آساق**1611

انتهای پیام /*


5080849
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری مصر، امروز (چهارشنبه) درباره عواقب هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است