اقتصادی 14:44 - 23 تیر 1393
با تشکیل کارگروه مشترک:
تهران - ایرنا - ایران و روسیه که به عنوان بزرگترین دارندگان ذخایر گازی دنیا به شمار می روند با تشکیل کارگروه های مشترک، همکاری های بین المللی و دو جانبه را گسترش می دهند.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت ملی گاز اظهار داشت: تشکیل کارگروه مشترک شرکت های ملی گاز ایران و گازپروم روسیه با هدف گسترش مناسبات و همکاری های دو جانبه در دستور کار قرار گرفت.



حمیدرضا عراقی افزود: تامین تجهیزات، انتقال تکنولوژی، همچنین مشارکت در انجام پروژه های نفت و گاز بصورت فاینانس با سرمایه گذاری طرفهای خارجی و آماده کردن بسته های کاری که طرفهای خارجی برای سرمایه گذاری ورود کنند از جمله برنامه های همکاری جدید میان شرکت ملی گاز ایران و گازپروم روسیه است.



وی خاطرنشان کرد: ایران و روسیه به عنوان کشورهای بزرگ صنعت گاز، منافع مشترکی دارند و با توجه به برنامه هایی که ایران و روسیه برای توسعه گاز و ورود به بازارهای بین المللی دارند، هر دو طرف به این نتیجه رسیدند که می توانند برای ورود به بازارهای جهانی هم افزایی داشته باشند.



چندی پیش شرکت بین المللی بریتیش پترولیوم در تازه ترین بررسی آماری سالانه خود از افزایش200 میلیارد مترمکعب ذخایر گاز ی ایران خبر و همچنان ایران را در جایگاه نخستین دارنده ذخایر گاز طبیعی جهان قرار داد.



براساس ایران گزارش، ایران برای دومین سال پیاپی با 33.8 تریلیون مترمکعب ذخایر گازی، در صدر فهرست بزرگترین دارندگان ذخایر گاز جهان قرار گرفت.



براساس بررسی آماری سالانه بی پی، کل ذخایر اثبات شده گاز جهان تا پایان سال 2013 میلادی 185.7 تریلیون مترمکعب اعلام شد که این رقم با سرعت کنونی تولید جهان برای حدود 55 سال کافی است.



نخستین آمار سالانه انرژی شرکت بی پی در سال 1951 منتشر شد؛ این شرکت در گزارش سال گذشته ذخایر اثبات شده گاز طبیعی جهان را 185.3 تریلیون مترمکعب اعلام کرده بود.



ذخایر گاز روسیه که برای سالهای زیادی بزرگ ترین دارنده ذخایر گاز جهان بود، از 31 تریلیون مترمکعب در گزارش پارسال بی پی به 31.3 تریلیون مترمکعب افزایش یافته است.



شرکت بی پی همچنین برآوردها درباره ذخایر گاز ترکمنستان را روی رقم پیشین 17.5 تریلیون مترمکعب ثابت نگه داشت.



در این برآوردها، ذخایر گاز قزاقستان، ازبکستان و آذربایجان نیز ثابت مانده است.



همچنین ایران و روسیه از طریق عضویت در مجمع کشورهای صادرکننده گاز برای ساماندهی بازار جهانی گاز همکاری می کنند.



اقتصام(2)2022**1558

انتهای پیام /*




4237306
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در ماه‌های اخیر، بیش از ۴۵ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست به پروژه‌های فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفت‌کوره واحد‌های پالایشی گام برداشته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که ۲۲ درصد آن از طریق واردات تامین می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی شاهد تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و همچنین پروژه‌های مسکن ملی در شهر جدیدپردیس خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با نوسازی و بازسازی یک فروند هواپیمایی بویینگ ۷۳۷ به دست متخصصان ایرانی روزانه یک هزار و ۲۰۰ صندلی به چرخه هوایی کشور اضافه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر نیرو گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک خانگی طی دو سال گذشته به کنتور‌های هوشمند متصل شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: ۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیارد دلار در سال گذشته سرمایه گذاری مصوب و خارجی داشته ایم که طی سال‌های گذشته با پایش‌های صورت گرفته این میزان افزایش یافته است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است