علمی فناوری 09:34 - 05 خرداد 1394
با حضور دکتر عباسپور صورت گرفت؛
هواپیمای بدون سرنشین طرلان واحد علوم و تحقیقات به مناسبت سی و سومین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی ( جشنواره فرهیختگان ) و با حضور دکتر علی عباسپور رئیس این واحد رونمایی شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، هواپیمای بدون سرنشین طرلان این واحد باهدف اجرای ماموریت تعریف شده در خصوص پرواز و فیلمبرداری از سطح زمین،به همت دانشجویان خلاق واحد علوم و تحقیقات متشکل از آقایان محمد مهدی خندان،مصطفی تکبیری،حامد اسماعیلی علیائی،محمد علی انصاری جعفری و با راهنمایی دکتر فرشاد پازوکی،طراحی و به مرحله ساخت رسید.


براساس این گزارش ماموریت پیش بینی شده برای این پرنده ، فیلمبرداری،ثبت و ارسال اطلاعات به صورت زنده به ایستگاه زمینی بوده ودر دو ارتفاع مختلف به صورت خودکار با مداومت پروازی دو ساعت پرواز می کند.هم چنین این پرنده قادر به حمل محموله به وزن دو کیلوگرم را دارد که در این صورت حداکثر وزن برخاست از سطح زمین، دوازده کیلوگرم می باشد.


گفتنی است سطح خارجی این پرنده از جنس کامپوزیت بوده ودر مقاطع حساس، با استفاده از الیاف کربنی تقویت شده است.همچنین دم T شکل آن به وسیله یک بوم کربنی به انتهای بدنه متصل شده است. قدرت جلو برندگی این هواپیما را یک موتور بنزینی با قدرت 3.5 اسب بخار و حداکثر دور موتور rpm7200 تامین می کند.


براساس این گزارش طول بدنه190 سانتی متر، طول دهانه بال 3 متر، ارتفاع65 سانتی متر، یک عدد موتور بنزینی 3.5 اسب بخار، بدنه سبک تمام کامپوزیتی،تقویت شده با لایه های کربنی(فایبر گلس و کولار) از مشخصات ظاهری این هواپیمای بدون سرنشین است.


همچنین وزن برخاست12 کیلوگرم، مداومت پروازی 120 دقیقه، وزن محموله 2 کیلوگرم، حجم سوخت1 لیتر، سقف پروازی 3 کیلومتر و تجهیز به خلبان خودکار از مشخصات فنی این پرنده است.


گفتنی است ، تصویر برداری و ارسال آنلاین تصاویر به ایستگاه زمینی، گشت زنی در ارتفاع و یا شعاع ثابت، قابلیت جدا شوندگی تمام اجزا پرنده(تقسیم شدن به 5 قسمت جهت حمل و نقل آسان)، قابلیت راه اندازی پرنده در کمتر از 3 دقیقه با 2 اپراتور و راه اندازی ایستگاه زمینی در کمتر از 4 دقیقه از ویژگی های متمایز آن به شمار می رود


این هواپیمای بدون سرنشین در جنگلبانی،مرزبانی،کنترل ترافیک شهری،کنترل و بازرسی خطوط نفت، نقشه برداری از عوارض زمین و ... کاربردهای فراوانی دارد.






انتهای پیام/

6445160
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان گوگل می‌گویند با وجودی که دستیار‌های هوش مصنوعی ابزار‌هایی مفید و کاربردی هستند، اما می‌توانند کاربران را از نظر عاطفی بیش از حد به خود وابسته کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا شنبه هشتم اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون امسال ۵۰ درصد است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی گفت: رژیم غذایی بدون گلوتن برای افراد دارای بیماری سلیاک توصیه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی به مدت یک سال تمدید می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مریخ‌نورد «کنجکاوی» ناسا ردپای گاز متان را در سیاره سرخ یافته و دانشمندان را یک گام به کشف حیات بیگانه نزدیک‌تر کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان به منظور حمایت از کودکان و مادران غزه، نمایشگاهی از آثار هنری خود را با مضمون مقاومت و فلسطین در دانشگاه الزهرا برپا کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است