استانی 19:23 - 29 مهر 1400
ایسنا/هرمزگان جلسه شورای زکات استان هرمزگان با حضور جمعی از روحانیون و فرهیختگان و اعضای این شورا برگزار شد.

جلسه شورای زکات استان هرمزگان برگزار شد

جلسه شورای زکات استان هرمزگان، بعد از ظهر امروز (۲۹ مهرماه) با حضور مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان و سایر اعضای این شورا برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در این جلسه اظهار کرد: آموزش و پرورش و آموزش عالی ما در شناساندن مسئله زکات به کودکان، نوجوانان و جوانان سهم دارند و باید در متدهای آموزشی خود مسئله زکات را موردتوجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده  با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر رسانه به مسئله زکات و تلاش برای ترویج این فریضه الهی، تصریح کرد: گاهی تبلیغات غیرمستقیمی که در قالب تولید فیلم‌های فاخر توسط فیلم‌سازان صورت می‌گیرد، می‌توانند آموزه‌های زکات را با ظرافت به مردم آموزش دهند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه روحانیون، فرهیختگان و فرهنگیان، برپایی میزگردهای تخصصی، تشویق مجموعه‌های مردمی، استفاده از فرصت فضای مجازی می‌تواند در زمینه توسعه فرهنگ زکات بسیار تأثیرگذار باشند.

عبادی‌زاده بیان کرد: ما امروز نیازمند یک برنامه‌ریزی در حوزه توسعه فرهنگ زکات هستیم و در این راستا فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب بسیار گره‌گشاست. وقتی به صورت چهره به چهره به سراغ مردم برویم و از آن‌ها بخواهیم که در زمینه بخشیدن سهم فقرا و ایتام از اموالشان مشارکت کنند بسیاری از مشکلات در این زمینه حل می‌شوند.  هرمزگان جز ۳ استانی است که بیشترین سهم نفرات شتر را داشته و همچنین درختان نخل و لیموی بسیاری نیز دارد اما سهم زکات ما در این حوزه‌ها بسیار کم است.

وی در پایان یادآور شد: دلیل پایین بودن سهم زکات در استان هرمزگان این است که در این زمینه کار تخصصی و تبلیغ مؤثر و چهره به چهره صورت نگرفته است و نیاز است که توجه بیشتری از سوی مبلغین و روحانیون در این زمینه انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز در این جلسه اظهار کرد: ظرفیت‌هایی چون روحانیون مستقر و هجرت را در طول سال برای توسعه و ترویج فرهنگ زکات در اختیار داریم.

وی افزود: خوشبختانه ارتباط خوبی نیز بین روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه استان وجود دارد. روحانیون مستقر هم در زمینه ترویج فرهنگ زکات و هم در زمینه جمع‌آوری زکات فعالیت‌های خوبی به خصوص در روستاهای استان داشته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: یکی از موضوعاتی که روحانیون مستقر و اعزامی ما در سراسر استان در کنار موضوعاتی چون نماز به آن می‌پردازند، مسئله زکات است. با وجود شیوع ویروس کرونا در ۲ ساله گذشته برگزاری همایش‌ها و اجلاس‌های ما در حوزه زکات با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی پابرجا بوده است.

انصاری‌راد تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم از فرصت و ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم در جهت توسعه فرهنگ زکات استفاده کنیم. اگر امکان‌پذیر باشد که کمکی برای تأمین اعتبار تجهیز و احداث خانه‌های عالم در سطح استان فراهم شود، روحانیون مستقر ما می‌توانند فعالیت‌های مؤثرتری در زمینه‌های مختلف ارائه دهند.

انتهای پیام


11282789
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است