وبگردی 23:20 - 01 مرداد 1393
دو نوع چربی متفاوت در بدن وجود دارد، چربی سفید و چربی قهوه ای، چربی سفید زیر پوست شکم و ران جمع شده و بر اثر پرخوری به وجود می آید. چربی قهوه ای با افزایش سوخت و ساز بدن حرارت تولید می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از مهر، آیا می دانید اگر دمای بدنتان در زمان خواب پایین باشد با کاهش وزن قابل توجهی همراه خواهد بود.

محققان در این مطالعه، دما و حرارت بدن چندین مرد را مورد بررسی قرار دادند. در ماه اول، دمای بدن مردان را در 18 درجه، ماه دوم 23 و ماه سوم نیز در 27 درجه نگه داشتند.

 

نتایج تحقیقات نشان داد، زمانی که دمای اتاق پایین تر و سردتر بود، سوخت و ساز بدن به شکل قابل توجهی افزایش می یافت. مردانی که در دمای پایین به خواب رفته بودند بعد از مدتی با کاهش وزن روبرو شدند.

خواب در دمای پایین می تواند افزایش سطح چربی های قهوه ای بدن را نیز فراهم کند.

 

دو نوع چربی متفاوت در بدن وجود دارد، چربی سفید و چربی قهوه ای. چربی سفید زیر پوست شکم و ران جمع شده و بر اثر پرخوری به وجود می آید. چربی قهوه ای با افزایش سوخت و ساز بدن حرارت تولید می کند.

 

برای سوزاندن چربی های سفید وجود چربی های قهوه ای ضروری هستند اما با افزایش سن میزان تولید حرارت ناشی از فعالیت چربی های قهوه ای کاهش پیدا می کند و در نتیجه با کاهش فعالیت چربی های قهوه ای، میزان سوخت و ساز چربی های سفید نیز کاهش پیدا می کند؛ بخصوص که افزایش متابولیسم بدن با سوخت چربی های قهوه ای همراه است. دانشمندان معتقدند این مطالعه جدید می تواند در درمان مبتلایان به دیابت نیز سودمند باشد.

 

این مطالعه جدید برای افرادی که در رژیم های غذایی به سر می برند و مایل به کاهش وزن هستند، می تواند جالب توجه باشد. محققان معتقدند خواب در دمای پایین و سرد می تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا بدن برای اینکه دما و درجه حرارت را در سطح نورمال نگه دارد، سوخت و ساز را افزایش می دهد.


4312008
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» پاشنهٔ جنگ‌ها اصولاً بر بیشینه کردن تلفات و آسیب به حریف چرخیده و می‌چرخد اما ایران در عملیات «وعدهٔ صادق» از شیوهٔ جنگ جوانمردانه رونمایی کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اسلام(ص) در ابتدای تأسیس مدینةالنبی با تدوین قانون اساسی برای شهر مدینه و انعقاد پیمان‌ با قبایل یهودی و غیریهودیِ بیرون از مدینه، زمینه صلح و زندگی مسالمت‌آمیز را فراهم کردند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» انعکاس نور آبی از صفحه نمایش گوشی تلفن همراه تأثیراتی منفی در خواب انسان دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» انعکاس نور آبی از صفحه نمایش گوشی تلفن همراه تأثیراتی منفی در خواب انسان دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» امروز سومین سالگرد شهادت فرمانده جبهه مقاومت، سردار سیدمحمد حجازی است. فرمانده‌ای که سال‌های پایانی عمرش پا به پای شهید حاج‌قاسم سلیمانی جلوی تکفیری‌ها ایستاد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بانک مرکزی را به پرداخت تسهیلات و وام ازدواج به منظور حمایت از جوانان برای ازدواج مکلف کرده است؛ موضوعی که هر ساله بررسی و با تصویب بودجه، ابلاغ و اجرایی می‌شود تا ایران را از چاله جمعیتی خارج و از مشکل...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اگر فکر می‌کنید گوشی‌تان در خطر هک شدن قرار دارد خواندن این مطلب را از دست ندهید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» رژیم اشغالگر و آمریکا طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر فشار‌های خود را بر حماس با هدف پذیرش آتش‌بس موقت مدنظر آنها افزایش داده‌اند. با این حال حماس نه‌فقط در میدان نبرد، بلکه در عرصه مذاکرات غیرمستقیم نیز اثبات کرده که به دشمن صهیونیستی باج نخواهد...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دنیای مجازی وترویج جرای‌های زیبایی جراحی‌های زیبایی دردنیای امروز پدیده‌ای بسیار گسترده و اپیدمیک است که رسانه‌ها، سلبریتی‌ها و دنیای مجازی نقش مهمی در افزایش این پدیده، به‌خصوص دردهه‌های اخیر داشته‌اند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از فرماندهان دفاع مقدس و پژوهشگران حوزه جنگ در رابطه با نقش ارتش در دوران دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است