علمی فناوری 10:53 - 04 خرداد 1398
شرکت آلمانی "ولوکوپتر" قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی یک نمونه اولیه از ایستگاه‌های مخصوص تاکسی‌های پرنده را در کشور سنگاپور بسازد.

ساخت ایستگاه تاکسی‌های پرنده در سنگاپور تا پایان سال

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، استارتاپ آلمانی "ولوکوپتر"(Volocopter) پس از احداث شعبه در سنگاپور در اواخر سال گذشته و انجام مجموعه‌ای از پروازهای آزمایشی با هوانورد ۱۸ موتوره خود در این کشور اعلام کرد که قصد دارد اولین ایستگاه تاکسی پرنده خود را در شهر بسازد تا آزمایش‌های پروازی خود را کمی پس از اتمام ساخت ایستگاه آغاز کند.

ایده اصلی "ولوکوپتر" در استفاده از هواپیماهای الکتریکی انتقال مردم در مناطق شهری طی سفرهای کوتاه است که به کاهش ترافیک حمل و نقل و آلودگی در مراکز شلوغ شهر کمک خواهد کرد.

گفته می‌شود که هواپیمای دو نفره این شرکت با هر بار شارژ قادر به طی مسافت حدود ۳۰ کیلومتر است و در ارتفاع ۱۰۰ متری پرواز می‌کند.

این شرکت سال گذشته ایده‌های خود را در مورد اینکه ایستگاه‌های تاکسی پرنده می‌تواند چه شکلی باشند به نمایش گذاشت و همچنین با فرودگاه فرانکفورت برای تحقیق و توسعه زیرساخت‌های آن در حال همکاری است.

بخشی از ایده این شرکت "ایستگاه‌های ولو"(Volo-Ports) است که در مکان‌های معین مانند بام مراکز خرید تعبیه می‌شود و مسافران می‌توانند با استفاده از گوشی هوشمند خود سوار این تاکسی‌های پرنده شوند.

این شرکت امروز اعلام کرد قصد دارد نخستین نمونه اولیه "Volo-Port" را در سنگاپور بسازد. به گفته مسئولان این شرکت، این کار اجازه خواهد داد که فرآیند سفر یک مسافر با تاکسی پرنده را آزمایش کنند.

البته تا راه افتادن رسمی یک سرویس حمل مسافر توسط تاکسی‌های پرنده راه زیادی باقی مانده و آزمایشات و مجوزهای زیادی لازم است. با این حال "ولوکوپتر" دست از جاه‌طلبی‌های خود نمی‌کشد و می‌خواهد اولین نمونه از ایستگاه‌های تاکسی‌ پرنده را تا پایان سال ۲۰۱۹ بسازد.

"الکس زوسل" بنیانگذار "ولوکوپتر" می‌گوید: در دریافت مجوز تجاری برای تاکسی‌های پرنده، مسئله زمان است، نه امکان‌پذیر بودن آن. بنابراین تمرکز ما بر شکل دادن اکوسیستم لازم برای حمل و نقل هوایی شهری و مدیریت ترافیک هوایی و آماده‌سازی زیرساخت‌های پرواز و فرود تاکسی‌های پرنده است.

انتهای پیام


10135760
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان به منظور حمایت از کودکان و مادران غزه، نمایشگاهی از آثار هنری خود را با مضمون مقاومت و فلسطین در دانشگاه الزهرا برپا کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی گفت: طب ایرانی می‌تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مایکروسافت نسخه‌ی جدید هوش مصنوعی سبک‌ خود را به نام Phi-3 Mini معرفی کرد. Phi-3 Mini اولین مدل از سه مدل کوچکی محسوب می‌شود که مایکروسافت رونمایی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات با اشاره به سه بار ارایه درخواست رفع فیلترینگ گوگل پلی به کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه، اظهار امیدواری کرد که با همراهی اعضا در جلسه هفته آینده رفع فیلتر صورت گیرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ماه کامل صورتی پنجم اردیبهشت در آسمان نمایان خواهد شد و تمام طول شب قابل رصد است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است