گوناگون 09:39 - 10 مرداد 1395
همشهری‌آنلاین:کنوانسیون دموکرات‌ها در روز نهایی اش، پنج شنبه، یک مهمان ویژه داشت و‌ آن خضر خان بود که فرزندش سال ۲۰۰۴ به عنوان سرباز به جنگ عراق رفت و جانش را از دست داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از نیویورک تایمزخضرخان پدر همایون، سرباز پاکستانی الاصل آمریکایی که در جنگ آمریکا و عراق کشته شد، از جمله چهره‌هایی بود که در نشست دموکرات‌ها برای نامزدی نهایی هیلاری کلینتون شرکت و سخنرانی کرد.



در گزارشی که نیویورک تایمز از این سخنرانی داد آورد که خضرخان پدر همایون خان یک سرباز مسلمان کشته شده در جنگ بود. او درباره میهن ‌پرستی مسلمانان در آمریکا صحبت کرد.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است که وقتی کاپیتان همایون در دوازده سال قبل می‌خواست به جنگ با عراق برود، او در یک جامعه مسلمانان توضیح داد که فرزندش را به عنوان یک مسلمان آمریکایی به جنگ می‌فرستد.

خضر خان سال بیش از سه دهه قبل به عنوان یک شهروند آمریکایی شناخته شد، زمانی که از پاکستان به ایالات متحده مراجعت کرد.

او گفت که پسرش آرزوی وکیل نظامی شدن را کنار گذاشت "تا زندگی‌اش را در راه نجات جان هم‌رزمان خود ایثار کند." و در ۸ ژوئن سال ۲۰۰۴ و زمانی که ۲۷ ساله بود در اثر یک بمب و انفجار انتخاری کشته شد.

او گفت که اگر تصمیم با دونالد ترامپ بود پسرش هرگز در آمریکا نمی‌بود.



او سپس از  ترامپ پرسید: پرسشم  این است که آیا شما اصلا قانون اساسی آمریکا را خوانده‌اید؟»

آقای خان در حالی که همسرش در کنارش ایستاده بود یک نسخه از قانون اساسی را از جیبش خارج کرد و گفت "با اشتیاق آن را به شما (دونالد ترامپ) قرض می‌دهم".

این اظهارات با واکنش برانگیزاننده جمعیت روبرو شد و آنها شروع به تشویق و هورا کشیدن پرداختند.



در چند مدت اخیر دونالد ترامپ سخنان برانگیزاننده‌آی را بر علیه مسلمانان آمریکا بر زبان رانده است که از جمله آنها همین سخنرانی است.


8070651
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است