استانی 15:38 - 28 شهریور 1399

رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی ماه محرم در زنجان بسیار بالا بود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال‌جاری که به دلیل شرایط کرونای در محوطه باز مصلی زنجان برگزار شد، با اشاره به برگزاری متفاوت مراسم عزاداری مردم زنجان در ماه محرم امسال، افزود: بی‌تردید حفظ سلامتی مردم اولویت همه مسائل بوده و مردم فهمیم استان برنامه‌های مختلف خود را مبتنی بر این موضوع مهم برگزار کردند.

وی برگزاری متفاوت مراسم یوم‌العباس زنجانی‌ها را یک الگو برای حفظ سلامتی مردم در کشور دانست و تصریح کرد: پس از ۲۸ هفته، شاهد برگزاری اولین نماز جمعه سال ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر زنجان هستیم و بی‌تردید برگزار نشدن این فریضه در راستای حفظ سلامتی مردم و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عمل به دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا بود.

امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه مردم زنجان همواره در صحنه‌های مختلف، مدافع نظام بوده و بارها این موضوع را به اثبات رسانده‌اند، ادامه داد: نمونه بارز این اقدام را می‌توان در رفع فتنه‌های ۹۶ و ۹۸ به عینه مشاهده کرد. علاوه بر در محرم امسال نشان دادند با وجود شور فراوانی که به اهل‌بیت (ع) به ویژه سید و سالار شهیدان دارند اما شعور ابراز این ارادت را متناسب با شرایط و زمان را دارند.

خاتمی از کمک مومنانه به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند مردم زنجان که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد، یاد کرد و با اشاره به اینکه در این راستا شاهد توزیع ۱۱۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در قالب مراسم یوم‌العباس بودیم، اظهار کرد: این اقدامات حاکی از شور و شعور مردمانی است که در همه حال به فکر هم‌نوعان خود بوده و خواهند بود.

وی با یادآوری اینکه در محرم امسال و با توجه به توصیه‌هایی که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته بود، شاهد رعایت این موارد توسط هیئات مذهبی در استان بودیم، ابراز کرد: بی‌شک، مردم صاحبان اصلی این انقلاب بوده و هیچ‌گاه خود با دست خودشان کاری نمی‌کنند که ثمرات چهل ساله انقلاب بی‌ثمر شود، به همین خاطر در همه زمینه به ویژه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط خاصی چون امروز، پیش‌قدم هستند.

امام جمعه زنجان ضمن قدردانی از همه آحاد مردم و مسئولان و دستگاه‌های مختلف در مشارکت برای پررنگ و پربار برگزار شدن همایش کمک مومنانه در پایتخت شور و شعور حسینی، بیان کرد: شهریورماه مناسبت‌های مهمی چون هفته دفاع‌مقدس را داریم و بی‌تردید هشت سال دفاع‌مقدس را باید نقطه عطفی در انقلاب اسلامی دانست که همه آحاد مردم در رقم خوردن چنین تاریخی سهیم بودند.

خاتمی در ادامه با بیان اینکه دشمن برای یک سال آینده برنامه دارد و سخت به دنبال ضربه زدن به کشورمان است، گفت: باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب به اهداف خود برسند.

وی با تاکید بر اینکه تقدیم ۲۰۰ هزار شهید در دوران دفاع‌مقدس حاکی از حضور باشکوه و تاثیرگذار مردم در صحنه‌های حساسی چون دفاع‌مقدس است، عنوان کرد: تجربه نشان داده است که مردم ایران اسلامی اجازه تعدی به خاک این مرز و بوم را نخواهند داد و مسئولان نیز باید به گونه‌ای به مسئولیت‌شان عمل کنند که در شأن این مردم باشد.

خاتمی با اشاره به رزمایش ذوالفقار و با تاکید بر اینکه این رزمایش حاوی پیام‌های مهمی بود، خاطرنشان کرد: بدون شک، ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش ثابت کرد که شجره طیبه است.


10721932
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است