فرهنگی‌هنری 08:17 - 13 فروردین 1394
به مناسبت روز طبیعت
ترکیب رنگ پر پروانه، گلبرگ‌هایی که کنار هم چیده شده‌اند، پرواز پرنده‌ها و شکفتن شکوفه‌ها بخشی از شگفتی‌های آفرینش است که آن را از دریچه دوربین «اباصلت بیات» می‌بینیم.

طبیعت از دریچه دوربین یکی از پیشکسوتان عکس انقلاب+تصاویر

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، «اباصلت بیات» از جمله عکاسان پیشکسوت کشورمان است که عکس‌های بسیاری از دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همچنین نقاط تاریخی و طبیعت را به ثبت رسانده است که تعداد عکس‌های طبیعت وی به بیش از 10 هزار فریم می‌رسد.

در ایامی که طبیعت رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته، این عکاس کشورمان عکس‌هایی بسیار زیبایی را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است و می‌گوید: «در این عکس‌ها ترکیب رنگ پر پروانه، گلبرگ‌هایی که کنار هم چیده شده‌اند، پرواز پرنده‌ها، شکفتن شکوفه‌ها، سکوت پرنده‌ها و همه و همه اینها نشانه‌های قدرت خالق‌شان است؛ هر بار که این صحنه‌ها را می‌بینم، با تمام وجودم الله اکبر می‌گویم به این همه زیبایی خلقت خداوند».

 

 

«گل و پروانه» یکی از شگفتی‌های آفرینش بوده که به تصویر کشیده شده است؛ بیات در شرح این عکس می‌گوید: «این عکس را در روستای وشگین استان البرز گرفتم؛ حدود 8 ساعت دنبال چنین صحنه‌ای بودم که رنگ پر پروانه با گلبرگ یکی باشد و پروانه در زاویه‌ای که می‌خواهم عکس بگیرم، بنشیند. این از جمله عکس‌های شناخته شده‌ای است که در خیلی از پوسترها و سالنامه‌های چاپ شده است».

 

دو مرغ عشق که در کنار شکوفه‌های بهاری تصویر زیبایی را به نمایش گذاشته‌اند.

این تصویر عنوان «مهر مادری» دارد که کبوتر ماده از جوجه خود مراقبت می‌کند.

اباصلت بیات در این عکس، پرواز پرنده‌ها بر دریاچه خلیج فارس تهران را به تصویر کشیده است.

 

اباصلت بیات در شرح این عکس می‌گوید: اواخر شهریور ماه به روستایی در ساوجبلاغ رفتم؛ درحالی که سیب هنوز روی درخت بود، این درخت تازه شکوفه زده بود. به نوعی بهار به استقبال پاییز می‌رفت».

 

این عکاس پیشکسوت کشورمان سفری به «جوان‌رود» داشته که در آنجا هزاران پرنده را در حال پرواز می‌بیند و در لحظه‌ای که پرنده‌ها بر روی سیم‌های برق می‌نشینند، این لحظه را ثبت می‌کند. 

 

 

یکی از کارهای زیبایی که این عکاس خوش ذوق انجام می‌دهد، این است که بر روی درخت‌های باغچه حیاط خانه‌اش، برای پرنده‌ها ظرف‌های سفالی می‌گذارد و داخل این ظرف‌ها دانه‌های گندم و جو و سیب می‌گذارد تا پرنده‌ها بخورند. وی در یکی از عکس‌هایش نشستن «بلبل خرما» بر روی یکی از درخت‌های باغچه‌اش را به نمایش گذاشته است.


6124674
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سعدی یکی از شاعران نامدار پارسی است که غزلیاتش شهرت فراوانی دارند و به باور بسیاری از استادان زبان و ادبیات پارسی، تصحیح آن‌ها کار ساده‌ای نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با برگزاری هزاران جلسه تاریخ شفاهی مجموعه کتب ثبت تجارب فرماندهان و مدیران جنگ را در قالب تاریخ شفاهی منتشر کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در گزارشی که پیش‌رو دارید پیامک‌هایی که مخاطبان در بازه زمانی هفته گذشته با سامانه ۱۶۲ تماس گرفته و درخواست‌های خود را مطرح کردند، مشاهده می‌کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  در گزارشی که پیش‌رو دارید پیامک‌هایی که مخاطبان در بازه زمانی هفته گذشته با سامانه ۱۶۲ تماس گرفته و درخواست‌های خود را مطرح کردند، مشاهده می‌کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گروه سینمایی هنر و تجربه از آغاز زمستان ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳ فیلم را روی پرده سینما برد که «ایساتیس» پرفروش‌ترین و «انتخاب» کم‌فروش‌ترین آثار بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد از امروز اول اردیبهشت روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اول اردیبهشت همزمان با روز سعدی، پیامی تصویری منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد دلاوری، مجری تلویزیون و روزنامه‌نگار در برنامه «بی‌واسطه» شبکه یک سیما از ضعف ساختاری شرکت‌های خودروسازی پرسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کیانو ریوز بازیگر شناخته شده سینما در حال گفتگو برای بازی در فیلمی دلهره آور با نام «سیستم سرگرمی خراب است» است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است