اجتماعی 13:52 - 07 شهریور 1393
کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با فارس خبر داد
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ هوای سرد به سواحل جنوبی دریای خزر، گفت: بر همین اساس کاهش 8 تا 14 درجه‌ای دمای هوا در سواحل جنوبی دریای خزر دور از انتظار نخواهد بود.

نفوذ سامانه هوای سرد به کشور/کاهش 8 تا 14 درجه‌ای دمای هوا در سواحل جنوبی خزر

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس  درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی حاکی از آن است که از اواخر وقت امروز با نفوذ هوای سرد به سواحل جنوبی دریای خزر، بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش بــاد شدید در سواحل جنوبی دریای خزر آغاز خواهد شد و بطور متناوب تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: طی این مدت کاهش دما حدود 8 تا 14درجه سانتی‌گراد برای سواحل جنوبی دریای خزر رخ می‌دهد و دریای خـزر مــواج و طوفانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارش در استا‌ن‌های گیلان و مازندران طی روز‌های شنبه و یکشنبه بترتیب حدود 40 و 30 میلی‌متر خواهد بود، ادامه داد: شنبه و یکشنبه هفته پیش رو نیز در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجـان غـربی و زنجان نیز رگبار و رعد و برق پراکنده و گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد.

گودرزی بیان داشت: طی روزهای جمعه و شنبه رشد ابر، رگبار موقتی باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در ساعات بعد از ظهر تـا اوایل شب در برخی مناطق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب فارس، ارتفاعات بوشهر و ارتفاعات زاگرس در استا‌ن‌های خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه بویر احمد رخ خواهــد داد.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: بر همین اساس خطرات ناشی از رعد و برق و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مســیل‌ها در منــاطق کوهپایه‌ای و روستاهای کوهستانی پیش‌بینی می‌شود و ضروری است که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی صورت گیرد.


4592362
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: دولت باید یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون شهرداری تهران گفت: الگوسازی برای جشن‌های خیابانی و شادی عمومی برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون شهرداری تهران گفت: الگوسازی برای جشن‌های خیابانی و شادی عمومی برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ علی همه خانی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: دانش آموزان بخش بزرگی از پیکره علم و دانش هستند و می‌توانند به عنوان حلقه ارتباطی میان خانواده، مدرسه و جامعه در ماموریت ها، به پلیس یاری برسانند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های گذشته فیلمی منتشر شد که نشان دهنده آن بود یک دختر در ورودی متروی تجریش به دلیل تذکر گشت ارشاد تشنج کرده است، اما سرانجام این دختر چه شد؟
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس فتا فراجا گفت: بیش از ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات آزمون سراسری شناسایی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد برکت گفت: ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم صهیونیستی از یک تریلر در مرز بازرگان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده مرزبانی فراجا گفت: اجرای گشت‌های همزمان در دریا، تبادل اطلاعات و تجربیات، مقابله با قاچاق و تردد‌های غیرمجاز به صورت ویژه در دستورکار قرار گیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است