فرهنگی‌هنری 00:03 - 26 بهمن 1394
گفت‌وگو با محمد سلطانی‌فر - استاد ارتباطات
رییس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها یکی از دلایل موفقیت ایسنا در این سال‌ها را نگاه این رسانه در حوزه خبر دانست.

نقاط قوتی که ایسنا را به صدر رساند

پس از آنکه ایسنا توانست برای دومین بار پیاپی عنوان برترین خبرگزاری را با فاصله‌ی محسوس در جدول امتیازات رتبه‌بندی رسمی خبرگزاری‌ها به دست آورد، دکتر محمد سلطانی‌فر - استاد ارتباطات - در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش رسانه ایسنا درباره نقاط قوتی که به کسب چنین جایگاهی از سوی این خبرگزاری منجر شد، مطالبی را بیان کرد.

پرسش دیگر از این استاد ارتباطات، درباره‌ی مساله‌هایی بود که خبرگزاری‌ دانشجویان ایران با برطرف کردن آنها می‌تواند همچنان جایگاه برتر خود را حفظ کند.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه ایسنا یک خبرگزاری نیمه‌دولتی و نیمه‌خصوصی است، اظهار کرد: به‌رغم این موضوع، این خبرگزاری به‌نوعی به دولت‌ها وابستگی پیدا کرده است؛ به دلیل تغییر دولت‌ها، ترکیب متشکل از دانشجویان که نگاه چپ‌گرا دارند و افرادی که به هر حال ذات ایسنا را شکل داده‌اند و ریشه این خبرگزاری برای آن‌هاست، اجبارا تغییر کردند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اگر قرار باشد این دست از خبرگزاری‌ها مستقل باشند و بتوانند به ذات اصلی خودشان که انتقاد کردن در حوزه‌ی رسانه‌ای است، بپردازند، باید نگاهی اساسی به ساختار اقتصادی آنها داشت که آنها را خیلی وابسته به دولت‌ها نکند؛ به هر حال دولت‌ها در حال تغییر هستند، ولی این خبرگزاری‌ها هستند که ثابت می‌مانند.

سلطانی‌فر در پایان برای نمونه، به رویکرد بی‌بی‌سی به‌عنوان یکی از رسانه‌های مطرح دنیا اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه ساختار این رسانه به گونه‌ای است که با تغییر دولت‌ها ساختار اقتصادی آن تغییر نمی‌کند و می‌توانند فضای انتقادی‌شان را حتا نسبت به دولتی که از آن ارتزاق می‌کنند، داشته باشند.

انتهای پیام


7684689
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمار صدور مجوزهای سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیشنهاد داد: در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی بین کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، ویزای زیارتی یا گردشگری برای شهروندان این کشورها، برقرار شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس شنیده‌ها اکران فیلم سینمایی مست عشق که قرار بود فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه همزمان در ایران و ترکیه آغاز شود، به تعویق افتاد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پس از برگزاری جلسه کمیته انتخاب، نامزد‌های نهایی عنوان «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب» معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» با اعلام اتابک نادری، دبیر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، جدول اجرای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسول صدرعاملی، ۷ سال پس از آخرین فیلمی که جلوی دوربین برده، «زیبا صدایم کن» را کارگردانی می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم کوتاه «آنیتا، گمشده در اخبار» در پی حضور در چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند، جایزه بهترین انیمیشن کوتاه واجد شرایط حضور در رقابت اسکار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سید مجید پوراحمدی از افزایش اعضای این صندوق به بیش از ۱۰۳ هزار نفر خبر داد و گفت: خدمتگزاری به اصحاب فرهنگ و هنر سرلوحه برنامه‌های صندوق قرار دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک هیئت پنج نفری از سینماگران ۶۵ فیلم منتخب را از نقاط مختلف کشور و از میان فرهنگ‌ها و اقوام متنوع، در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی داوری می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری گزارش برنامه‌های نوروز و رمضان رسانه‌ملی امروز ۲۸ فروردین ماه در سالن کوثر سازمان صداوسیما برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است