استانی 11:23 - 30 فروردین 1393
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس:
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت صنعت کشور راضی‌کننده نیست و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد.

وضعیت صنعت کشور راضی‌کننده نیست / بانک‌ها همکاری نمی‌کنند

موید حسینی صدر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر صنایع آذربایجان غربی مشکلات زیادی دارند، اظهار داشت: عمده مشکلات موجود در خصوص تسهیلات ارائه شده به صنعتگران بوده به طوری که بانک‌ها وام‌های ارزی داده شده را با نرخ جدید مطالبه می‌کنند.

وی ادامه داد: بانک‌ها در این راستا همکاری لازم را ندارند و وثیقه‌های سنگین می‌خواهند که این موضوع صنایع را ورشکسته می‌کند.

حسینی صدر عدم سیاست‌گذاری صحیح را از دیگر مشکلات موجود عنوان کرد و ابراز داشت: در حال حاضر از تولیدات داخلی؛ خریداری نمی‌شود و محصولات خارجی توسط دلالان و واسطه‌ها وارد شده و با تبلیغات گسترده به فروش می‌رسد در نتیجه تولید داخلی ما آسیب می‌بیند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت صنعت کشور راضی‌کننده نیست و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد، ادامه داد: یک سوم واحدها تعطیل شدند و مابقی واحدها نیز نیمه جان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

حسینی صدر با بیان اینکه بروکراسی اداری نیز مشکلاتی را برای صنعتگران ایجاد می‌کند، تصریح کرد: باید از صنعت حمایت شود و در این راستا نیز حمایت فرهنگی از اهمیت خاصی برخوردار است به‌طوری که باید فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالاهای تولید داخل انجام شود.

وی بحث حقوق کارگران را از مباحث اساسی عنوان کرد و متذکر شد: دولت در این زمینه هیچ یارانه‌ای بابت پرداخت حق بیمه کارگران نمی‌دهد و کارگران را دولت تحت پوشش قرار نمی‌دهد و صنعتگر که کارگران را تحت پوشش قرار می‌دهد در مرحله بعد با مشکلات زیادی مواجه می‌شود.

حسینی صدر یادآور شد: واحدهای بحران‌زده نیز فعلا سرگردان هستند و امید است مسئولان استان و کشوری توجه ویژه‌ای به بخش صنعت داشته باشند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود قوانین در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتگران وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اجرای قوانین است که مشکل ایجاد می‌کند.

حسینی صدر اذعان داشت: پیشنهاد می‌شود جلسه‌ای با حضور مقام عالی استان در راستای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی با تک‌تک نمایندگان صنایع برگزار و کارگروهی برای حمایت از صنایع آذربایجان غربی تشکیل شود.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود آب، آینده این استان باید استان صنعتی شود به‌طوری که نمی‌شود روی بحث کشاورزی تاکید کرد.

حسینی صدر در پایان با بیان اینکه اقدام خاصی در راستای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت انجام نشده، اضافه کرد: با توجه به مشکلات پیش‌رو سرمایه‌گذاران تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این بخش ندارند.


3517052
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است