ورزشی 12:26 - 07 خرداد 1396
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی صحبت کرد.

مهران حاتمی: با کامرانی و نیکخواه صحبتی نداشتم

مهران حاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لیست بازیکنان دعوت شده به تیم‌ ‌ملی بسکتبال، اظهار کرد: به نظر من تورنمنت‌هایی که تنها یک هفته‌ فرصت تمرین دارند، بهترین میدان برای فرصت دادن به جوانان است. این تورنمنت‌ها تجربه خوبی برای بازیکنان جوانی می‌شوند که در طول فصل زحمت کشیده اند و خودشان را نشان دادند. ما نیز سعی کرده‌ایم بازیکنان جوانی که در لیگ‌های مختلف عملکرد خوبی داشته‌اند را به اردو دعوت کنیم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که این نفرات چقدر شانس حضور در بین 12 نفر نهایی را دارند، بیان‌ کرد:  مطمئنا هر بازیکنی که در تمرین زحمت زیادی بکشد، خودش را نشان دهد و شایسته باشد در تیم‌ ‌ملی حضور خواهد داشت. همان طور که گفتم تمام سعی ما میدان دادن به این جوانان است تا از این فرصت برای رشد آنها استفاده کنیم. هر کدام که شایسته باشند وارد لیست نهایی می‌شوند. البته فراموش نکنیم که حضور در کنار ستاره‌های با تجربه تیم نیز برای آنها تجربه بزرگی خواهد بود.

سرمربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال ایران در پاسخ به این پرسش که با توجه به مصدومیت حامد حدادی و اینکه شاید او نیاز به استراحت داشته باشد، آیا از او استفاده خواهد کرد یا نه؟ بیان‌ کرد: باید ببینیم که وضعیت حامد چطور است و پس از صحبت با او به تعامل برسیم. اجازه دهید که با شروع اردوها در این باره صحبت کنیم.

حاتمی درباره دعوت از نوید نیکتاش بیان‌ کرد: او جز افرادی است که کارنامه خوبی داشته است و در تیم باشگاهی‌اش خوب بازی کرده است. مثل همه بچه‌ها وارد اردو می‌شود و مورد سنجش قرار می‌گیرد. اگر خوب بود می‌تواند به تیم‌ ‌ملی ایران کمک کند. با توجه به این که شناسنامه ایرانی هم دارد از این بابت مشکلی سر راه او وجود نخواهد داشت. قرار بوده قبل از تمرینات نیز به ایران بیاید و فکر می‌کنم که در حال‌ حاضر در ایران باشد. به‌ هر حال ما وظیفه داریم افرادی که توانایی دارند و می‌توانند به بسکتبال کشور کمک کنند را به اردو دعوت کنیم.

حاتمی در پاسخ به این پرسش که بعد از حضور او در تیم‌ ‌ملی بسکتبال احتمال دعوت از ستاره‌های نسل طلایی همچون صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی وجود داشت، اما چرا آنها به تیم‌ ‌ملی دعوت نشده اند و آیا با آنها صحبتی داشته است، بیان‌ کرد:  با این دوستان صحبتی نداشته‌ام. همان طور  که گفتم این یک اردوی یک هفته‌ای است و بهترین زمان برای ارزیابی جوانان و سنجش برخی از بازیکنان است که  تاکنون فرصت نداشته‌اند خودشان را نشان دهند. ما تلاشمان بر این است که به این نفرات میدان دهیم. ان‌شاء‌الله از چین بر گردیم برای فرصت‌های آتی تصمیم گیری‌های جدید خواهیم کرد.

او در پاسخ به این سوال که برنامه تیم‌ ‌ملی بسکتبال در چین و بعد از آن چطور خواهد بود، خاطر نشان کرد: یک بازی دوستانه با چین خواهیم داشت، اما آن طور که اعلام شده است قرار است ما در تورنمنتی به نام  کارن در این کشور بازی کنیم. همان طور که می دانید چین چند تیم‌ ‌ملی را تشکیل داده است و از نفراتش استفاده می‌کند و قرار است ما تحت این تورنمنت سه بازی دوستانه با تیم‌ ‌ملی چین در شهرهای مختلف داشته باشیم.

او ادامه‌ داد: پس از بازگشت از چین تورنمنت مجارستان، پرتغال، ویلیام جونز و اطلس را پیش‌رو داریم که باعث می‌شود برنامه تیم‌ ‌ملی سنگین و فشرده برگزار شود. ما مرحله به مرحله پیش خواهیم رفت و البته در نظر داریم تیم B را تشکیل دهیم. پس از تشکیل این تیم تصمیم گیری می‌کنیم که کدام تیم در تورنمنت اطلس و کدام تیم در تورنمنت ویلیام جونز شرکت کند.

سرمربی سابق تیم‌ ‌ملی بسکتبال جوانان در پاسخ به این سوال که نسل کنونی جوانان ایران در مسیر جام جهانی مصر را چطور می بیند، گفت‌: ما تیم خیلی خوبی داریم. تجربه حضور در جام جهانی را دارم و با آن تیم یازدهم جهان شدیم و معتقدم که این تیم پتانسیل‌ کسب رده بهتری را دارد. رمز موفقیت تیم بازی‌های تدارکاتی است. هر چقدر جوانان بیشتر بازی کنند و ترسشان بریزد در جام جهانی عملکرد بهتری خواهند داشت.

حاتمی در پایان گفت‌: جز آمریکا، تفاوت زیادی بین تیم‌ها نیست. تفاوت بین ما با تیم‌های دیگر در این است که آنها در یک سال 40 تا 50 بازی تدارکاتی دارند، اما ما پنج بازی و این باعث می‌شود که بازیکنان ما از نظر روانی نتوانند با جام جهانی وفق پیدا کنند، اما هر چه مسابقه تدارکاتی برای آنها بیشتر باشد، هم بازیکنان رشد می‌کنند و هم کادرفنی خوب تیم می‌تواند نقاط ضعف را هر چه‌ سریع‌تر از بین ببرد.

انتهای پیام


9133723
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ هدف از ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان را جلوگیری از تخلفات ساختمانی و احیای حق شهروندی و باز کردن مسیر تردد شهروندان اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه های انضباطی مربوط به جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است