استانی 22:50 - 24 تیر 1399
استاندار:
ایسنا/لرستان استاندار لرستان وضعیت کنونی استان را بحرانی عنوان کرد و خواستار همکاری هر چه بیشتر مردم و مسئولان در رعایت نکات بهداشتی برای کنترل بیماری کرونا شد.

محدودیت‌های کرونایی لرستان 10 روز دیگر تمدید می‌شود

سید موسی خادمی ۲۴ تیرماه در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: تمامی محدودیت‌های قبلی و جدید به مدت ۱۰ روز دیگر تمدید می‌شود.

وی اضافه کرد: هر گونه چاپ و نشر آگهی ترحیم ممنوع است و ارشاد اسلامی و اصناف برای پلمب واحدهای متخلف اقدام کنند.

خادمی با بیان اینکه شهرداری‌ها برای جمع‌آوری بنرهای ترحیم در سطح شهر اقدام کنند، افزود: برگزاری مراسم عروسی و ترحیم ممنوع و جرم مشهود است، با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

استاندار لرستان تاکید کرد: دهیاران و بخشداران برای جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و ترحیم اقدام و در صورت بروز تخلف گزارش کنند. موضوع امر به معروف و نهی از منکر در زمینه استفاده از ماسک و عدم برگزاری مراسم عروسی و عزا از اقدامات خوب است که باید ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه سالن‌های آرایش و زیبایی در مدت اعلام شده تعطیل خواهند بود، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص عدم برگزاری مراسم ترحیم به مداحان اطلاع‌رسانی کند.

خادمی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت موضوع تهیه و توزیع ماسک را در سطح استان اجرایی کند، اضافه کرد: تهیه و توزیع ماسک ارزان‌قیمت در ترمینال‌های مسافربری توسط دستگاه‌های ذیربط انجام شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی در خصوص کاهش ظرفیت مسافران برای رعایت فاصله اجتماعی اقدام کند، گفت: تعزیرات نسبت به بازرسی و تعطیلی اماکن پر تجمع اقدام کند.

وی یادآور شد: شهرداری‌ها نسبت به ضد عفونی و گندزدایی اماکن عمومی اقدام و ادارات آب و فاضلاب شهرستان‌ها در این زمینه با شهرداری‌ها همکاری کنند.

خادمی با اشاره به اینکه کمک‌های مومنانه به اقشار کم‌درآمد جامعه و آسیب‌دیده از کرونا ادامه پیدا کند، بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی ناظران حوزه کاری خود هستند و ضرورت دارد با تخلفات برخورد کنند.

استاندار لرستان گفت: جلسات، طبق مصوبه ستاد تعطیل و صرفاً از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شوند. مراکز درمانی استان به لحاظ امکانات و تخت ICU با محدودیت مواجه هستند از این رو رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضرورت دارد.

وی بیان کرد: صدا و سیمای مرکز استان با کسب رضایت از بیماران نسبت به تهیه و پخش گزارش از وضعیت آنها اقدام کند.

خادمی بیان کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای مصوبات ستاد اهتمام داشته باشند.

وی در پایان وضعیت کنونی استان را بحرانی عنوان کرد و خواستار همکاری هر چه بیشتر مردم و مسئولان در رعایت نکات بهداشتی برای کنترل بیماری شد.

انتهای پیام


10619346
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است