گوناگون 14:20 - 07 خرداد 1396
یادداشت؛
گمان مبر که خدا، از آنچه ظالمان انجام می‏ دهند غافل است! (نه، بلکه کیفر) آنها را برای روزی تأخیر انداخته است که چشمها در آن (به خاطر ترس و وحشت) از حرکت باز می‏ ایستد!

هیچ چیز جلوی دعای مظلوم را نمی گیرد/ تاملی بر جنایات آل سعود

خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه-علی کریمی: زمانی که عبدالعزیز بن سعود با کمک محمد بن عبد الوهاب حکومتی پادشاهی را در عربستان پایه گذاشتند ، نطفه ی شومی شکل گرفت تا امروز لکه های ننگ خود را بر چهره سپیدو نورانی اسلام بر جا می گذارد . این سرزمین خشک و بی آب و علف دارای مردمانی با خوی قبیلگی ،آنقدر اختلافات درونی داشت که متحد کردن مردمان این سرزمین بر سر سفره قدرت و ادامه بقای آن بسیار دشوار می نمود . از این جهت نه حکومت پادشاهی ، سلطه چندانی بر مناطق مختلف این سرزمین داشت و نه قدرت های استعماری به جابه جایی قدرت در آناهمیت می دادند. اما دو عامل بسیار مهم در برجسته تر شدن نقش این کشور در خاورمیانه موثر افتاد : تسهیل رفت و آمد زائران بیت الله و استخراج نفت . اولی باعث شد عربستان سعودی به عنوان قطب گردشگری دینی در جهان اسلام هر ساله توجه زیادی را به خود جلب کند . چنین جایگاهی برای کشوری که تا پیش از این جز با نام مکه شناخته نمی شد بسیار ارزنده بود .

عامل دوم که رونق دو چندان علاوه بر سیاست ، بر اقتصاد این کشور داشت ، نفت بود . نفت باعث شد پای شرکت های خارجی به این سرزمین باز شود ، دولت مطلقه درآمد هنگفتی برای خرج های خود دست و پا کند ، حاکم ظالم سایر قبایل را حول خود متحد کند ، کشور بدون هیچ پیشینه یا استعداد خاصی به سطح قابل توجهی از رشد اقتصادی برسد ، با کمک مالی به سایر دول اسلامی دوباره به فکر رهبری امت اسلامی بیفتد ، با ایجاد گروه ها و جریانات تروریستی و کمک به آن ایده خود را به جهان تحمیل کند ، با کمک به گسترش وهابیت خبیث به عنوان قرائت درست و سنتی از اسلام آن را در بسیاری از ممالک خارجی به خصوص اروپا و امریکا معرفی کند .

از این پس عربستان آن سرزمین شوره زاری نبود که حتی فاتحان جهان برای تصرف مصر حاضر به گذر از این منطقه نبودند چه برسد به تصرف آن . بلکه با نام اسلام و پرچم دار ایمان و به کمک دلار های هنگفت نفتی به متحد درجه یک امریکا در منطقه تبدیل شد . متحدی که برای غربی ها بسان گاو پر شیری می بینندش که می توان با عقد قرار داد های تسلیحاتی و نفتی تا آخرین قطره دوشیدش . و عربستان برای بدست آوردن رهبری امت اسلامی به هر کاری دست میازد . حکامی پست و دونمایه که فکر و ذهن مرم را به تسخیر خود در آورده اند و این به دلیل ناآشنایی با اسلام و قرآن و صد البته بی ایمانی شان به آنهاست .عربستان با بکار بستن عنصر ظلم و استکبار تمام عیار به سرکوب سرسخت مخالفان خود اقدام می کند ، حتی اگر آن مخالفان مردمان مملکت خویش باشند و یا حتی اگر عالم و مرجع دینی کشورشان باشد، مانند شیخ شهید، باقر النمر که رضوان خدا بر او باد.

اما آنچه قرآن کریم به آل سعود مبدل شده به آل یهود می گوید این است:

 «وَ لا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غافِلًا عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّما یُؤَخِّرُهُمْ لِیَوْمٍ تَشْخَصُ فِیهِ الْأَبْصار»

گمان مبر که خدا، از آنچه ظالمان انجام می‏ دهند غافل است! (نه، بلکه کیفر) آنها را برای روزی تأخیر انداخته است که چشمها در آن (به خاطر ترس و وحشت) از حرکت باز می‏ ایستد!(۱)

اگر آل سعود می خواهد با گذشتن از روی آه مظلومانی که زیر چکمه های آمریکایی او هستند به دلخواه خود برسد بداند ، که نبی اکرم (ص)، همو که امروز هست و نیست آل سعود در میان مسمانان جهان تنها بخاطر حرمت و میراث پیامبر بزرگوار اسلام است فرمود :

عن النبی (ص) : اِتَّقُوا دَعوَةَ المَظلومِ وإن کانَ کافِرا ؛ فإنّهُ لَیسَ دُونَهُ حِجابٌ .

پیامبر خدا (ص): از دعای ستم دیده بترسید ؛ گرچه کافر باشد ؛ زیرا هیچ چیزی جلو دعای مظلوم را نمی گیرد.(۲)

منابع:

  1. سوره مبارکه ابراهیم/۴۱
  2. کنزالعمّال : ج ۳ ص ۵۰۰ ح ۷۶۰۲ عن أنس


9134327
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است