استانی 13:29 - 24 شهریور 1393
رهامیان:
شیراز – خبرگزاری مهر: دبیر هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی فارس گفت: 150 نفر از جانبازان فارسی در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در روزهای جمعه و پنج شنبه مصادف با 27 و 28 شهریورماه به قله چهار هزار و 50 متری "بِل" اقلید که بلندترین قله استان فارس است، صعود می کنند.

150 نفر از جانبازان فارسی به بلندترین قله استان صعود می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رهامیان ظهر دوشنبه در نشستی خبری افزود: 100 نفر از این جانبازان قطع عضو از زانو به پایین و مابقی قطع عضو از زانو به بالا هستند و همچنین جانبازی روشن دل نیز در بین آنان است.

وی بیان کرد: این امر کاری بسیار بزرگ و فرهنگی است که برای اولین بار توسط مسئولین فارس در استان صورت می گیرد.

دبیر هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی فارس ابراز داشت: ما در مرحله اول به سلامت و ایمنی جانبازان و بعد از آن به خود صعود فکر می کنیم.

رهامیان در ادامه اظهار کرد: این اقدام کار فرهنگی بسیار بزرگی است و نفس کار برای ما مهم است و با توجه به شرایط جسمانی جانبازان انتظار صعود همه آنها به قله نمی رود ولی بازگشت سالم آنها برای ما مطرح است.

وی اعلام کرد: برای صعود به قله دماوند نیز برنامه ریزی هایی در حال انجام که قرار است از بین همین 150 برادر جانباز تعدادی را برای صعود به قله دماوند انتخاب کنیم.

دبیر هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی فارس بیان کرد: امروز برای جلوگیری از تخریب اکوسیستم صعودهای همگانی به تعداد 100 الی 150 متر منسوخ شده و جانبازان نیز برای جلوگیری از نابودی طبیعت در گروه های 15 الی 20 نفره و با فاصله زمانی کوتاهی از هم به قله صعود می کنند.


4734138
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است