اقتصادی 14:21 - 26 تیر 1396
معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت به ایسنا خبر داد
معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت با اشاره به تکمیل ریل گذاری اصلی خط همدان از تکمیل خطوط فرعی و اقدامات باقی مانده در این مسیر ظرف دو ماه آینده خبر داد.

جزییات اتصال ریل به سنندج/ راه‌آهن همدان تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود

علی ذاکری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، اظهار کرد: همان طور که شرکت ساخت نیز پیش از این نیز وعده داده بود فرآیند اصلی و مرحله ریل گذاری مسیر همدان چند هفته قبل به پایان رسید و این خط برای بهره برداری به شرکت راه‌آهن تحویل شد و خوشبختانه نخستین قطار مسافربری نیز در آن حرکت خود را آغاز کرد.

وی با بیان این که تکمیل عملیات ریل گذاری به معنای پایان کار عمرانی در این محور نیست، تصریح کرد: پس از تحویل ابتدایی راه‌آهن همدان شرکت ساخت مراحل باقی مانده از جمله کشیدن خط های فرعی ایستگاه‌های ریلی، تکمیل ۲۳ کیلومتر از خط اصلی ابتدای مسیر، جوشکاری کنار ریل‌ها و تکمیل ظرفیت ایستگاه‌ها را ادامه می‌دهد و پیش بینی می‌کنیم این مرحله نیز که به استفاده حداکثری از خط ریلی همدان منجر خواهد شد ظرف دو ماه آینده به پایان کار خود برسد.

معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت با اشاره به طرح انتقال ایستگاه اصلی همدان به داخل شهر، توضیح داد: ما به دنبال آن هستیم که طبق برنامه کلان وزارت راه و شهرسازی ایستگاه‌های مرکزی شهرها را به داخل شهر انتقال دهند درباره همدان نیز شرایط به همین شکل بود و هرچند ۱۰ سال قبل در برنامه ابتدایی ایستگاه همدان خارج از شهر تعریف شده بود و می‌توان از آن به عنوان ایستگاه حمل بار استفاده کرد، اما بهره برداری مسافری از این ایستگاه محدود به زمان فعلی خواهد بود و در آینده نزدیک ایستگاه جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ذاکری اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته این ایستگاه ظرف یک سال و نیم آینده به بهره برداری می‌رسد. در حال حاضر کار اجرایی در مناطقی که مشکلی برای پیشروی عمرانی نداشته‌اند آغاز شده و در بخشی از مسیر نیز نیاز به آزاد سازی و تملیک خواهد بود که اقدامات لازم در جهت نهایی شدن آن آغاز شده و امیدواریم به زودی به مرحله‌ی نهایی برسد.

وی با بیان این که از مسیر همدان خط آهن به سمت سنندج حرکت خواهد کرد، گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته پس از نهایی شدن کار در همدان خط آهن سنندج نیز به عنوان یکی از مهم ‌ترین مسیرهای در دست ساخت وزارت راه و شهرسازی مطرح شد و اقدامات مربوط به نهایی شدن آن با سرعت و قدرت بیشتری دنبال می‌شود.

معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت درباره‌ی وضعیت کارگاه‌های فنی این پروژه نیز اظهار کرد: در قطعه نخست پیمانکار مشغول به کار است که امیدواریم با رسیدن منابع مالی پیشرفت خوبی را به دست بیاورد. در قطعه میانی نیز که فاقد پیمانکار بود کار به یک پیمانکار جدید واگذار شده که در مرحله‌ تجهیز کارگاه قرار دارد و به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد. در قطعه آخر این پروژه نیز که حدودا ۵۰ کیلومتر است زیرسازی نهایی شده و کار آماده ریل گذاری خواهد بود.

ذاکری خاطر نشان کرد: با پایان یافتن کار در پنج محور اولویت دار وزارت راه و شهرسازی که بسیاری از آنها ظرف هفته‌ها و ماه‌های آینده تکمیل می‌شوند راه آهن دیگر شهرها با تمرکز و توجه بیشتری پیگیری می‌شوند که یکی از این مسیرها شهر سنندج خواهد بود.

انتهای پیام


9268141
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد: ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز صادر کرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، هرگونه گران‌فروشی و افزایش قیمت را تضییع حقوق مردم دانست و از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: حراج‌های خرده فروشی در سال ۱۴۰۳ به صورت روزانه از شنبه تا سه شنبه هر هفته برگزار خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۸ فروردین به ۲۳.۶۲ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی رجبی مشهدی گفت: توسعه کنتور‌های هوشمند در ادارت در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال از سوی ادارات ۱۵۰۰ مگاوات صرفه جویی داشته باشیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۲ علاوه بر تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است