علمی فناوری 08:54 - 08 آبان 1393
انجمن شیمی امریکا منتشر کرد
انجمن شیمی امریکا فیلمی منتشر کرده که فرآیند گام به گامی که هنگام مرگ برای بدن رخ می‌دهد را به نمایش می‌گذارد.

فرآیندهای شیمیایی بدن در هنگام مرگ

به گزارش سرویس علمی ایسنا، در این فیلم، غیرفعال‌شدن کارکردهای بدن تا دفن آن به چشم می‌خورد و مطابق آن، نخست قلب پمپاژ خون را متوقف می‌کند. بنابراین جریان خون در سراسر بدن قطع و این موضوع موجب لخته‌شدن خون و ضخیم‌شدن آن می‌شود.

پس از آن نیروی گرانش در فرآیندی موسوم به «هیپوستاز بعد از مرگ» موجب سقوط خون می‌شود. بدون گردش خون، دمای بدن نیز افت می‌کند و عضلات در فرآیندی به نام «جمود نعشی» سفت می‌شوند. توقف گردش خون، تنفس را نیز قطع می‌کند و این بدین معناست که هیچ خونی به سلول‌ها نمی‌رسد.

این موضوع مانع از تولید ATP توسط میتوکندری موجود در سلول می‌شود. مولفه ATP نوعی ماده شیمیایی است که برای بسیاری از مسئولیت‌های بدن به کار می‌رود.

این امر منجر به ترشح آنزیم‌هایی مانند آنزیم‌های لیزوزومی می‌شود؛ این آنزیم‌ها محیطی خلق می‌کنند که برای باکتری‌ها و قارچ‌ها بسیار جذاب بوده و بنابراین آن‌ها شروع به تجزیه‌کردن بدن می‌کنند.

بوی بدی که از بدن مرده به مشام می‌رسد، ناشی از دو ماده زیستی به نام مولار و کاداورین است که بوی بسیار منزجرکننده‌ای دارند.

دیگر ترکیبات بدبو شامل دی‌متیل دی‌سولفید و دی‌متیل تری‌سولفید است که هر دو شامل سولفور هستند و بوی تخم مرغ گندیده می‌دهند.

این مولفه‌ها به همراه بسیاری از گازهای دیگر موجب متورم‌شدن زیاد بدن به هنگام ادامه تجزیه می‌شود. در نهایت طی یک سال، بخش اعظم گوشت بدن تجزیه می‌شود و در طول 40 تا 50 سال استخوان‌های بدن خشک و شکننده می‌شوند اما می‌توانند تا صدها سال حفظ شوند.

انتهای پیام


5075022
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که به‌خوبی ثابت شده که فشار خون بالا و دیابت از عوامل خطر حمله قلبی هستند، کارشناسان می‌گویند علائم مشخصی وجود دارد که در روز‌ها و هفته‌های قبل از حمله قلبی رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افزودن برچسب میزان کالری غذا‌ها در منوی رستوران‌ها، می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر فاش‌شده منتسب به پیکسل ۹ پرو، از تخت‌شدن لبه‌های این گوشی حکایت دارند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تراشه جدید مدیاتک از نظر گرافیکی بیشتر از ۵۰ درصد از نسل قبلی سریع‌تر است و CPU آن نیز ۱۰ درصد سرعت بیشتری دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت گفت: به زودی با اجرای پویش ملی غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی آپدیت HyperOS را برای گوشی‌های میان‌رده سری ردمی نوت ۱۳ 5G منتشر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زاکربرگ از توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک توسط متا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدل استاندارد کیهان‌شناسی می‌گوید قدرت انرژی تاریک باید ثابت باشد؛ اما یافته‌های غیرقطعی نشان می‌دهند که این نیرو ممکن است ضعیف شده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف ضد آفتاب توسط مادران باردار و کودکان مطالبی بیان کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است