فرهنگی‌هنری 12:27 - 04 آبان 1393
گرگان - ایرنا - سومین جشنواره ملی عکس 'نگاه سرخ' با هدف شناسایی هنرمندان آیینی کشور و بیان فلسفه قیام عاشورا طی سال جاری به میزبانی گرگان مرکز استان گلستان برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن گرگان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اهداف این مسابقه عکاسی علاوه بر شناسایی هنرمندان آیینی کشور در بخش عکاسی، بیان زوایای زیبا و پنهان در عزاداری های عاشورا و مکتب حسینی، به تصویر کشیدن احساسات مردم در سوگواری ها و توسعه و ترویج فرهنگ محرم است.



به گفته 'جواد طبرسا' بیان نقش معماری ایرانی – اسلامی در جامعه، شناسایی و ترویج این نوع معماری و زیبایی های بصری آن در هویت اسلامی، کارکرد ویژه معماری ایرانی – اسلامی در عزاداری ها به ویژه در ماه محرم، شناساندن ویژگی های کالبدی و ظرایف معماری ایرانی- اسلامی نیز از اهداف این جشنواره است.



وی ادامه داد: این جشنواره امسال در دو بخش 'عکس عاشورایی با موضوع ماه های محرم و صفر' و 'معماری ایرانی - اسلامی در آیین محرم' برگزار می شود.



طبرسا اضافه کرد: شرکت در سوگواره برای تمامی عکاسان آزاد است و این مسابقه تنها بصورت تک عکس برگزار می شود و هر هنرمند می تواند حداکثر 4 قطعه عکس (رنگی یا تک رنگ) در دوبخش و در مجموع 8 عکس به دبیرخانه ارسال نماید.



مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد گلشن افزود: شرکت کنندگان باید ابتدا در سایت www.negahesorkh.ir ثبت نام کنند و عکس ها را با فرمت jpeg بامود رنگی RGB و 1400 پیکسل در عرض بزرگ در سایت آپلود نمایند.



وی با تاکید بر درج شناسنامه هر عکس یادآور شد: ارسال اثر و شرکت در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس ها است و در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله عکس حذف می شود.



به گفته طبرسا، برگزار کننده حق استفاده از عکس های پذیرفته شده را برای چاپ در کتاب، برپایی نمایشگاه، بروشور یا انتشارات مربوط به مسابقه با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می داند.



وی خاطرنشان کرد: شایسته است از ارسال عکس های مربوط به دوره های قبلی، خودداری شود.



مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد گلشن در خصوص جوایز این دوره از جشنواره به اهدای تندیس، لوح سپاس، مبلغ نقدی و کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: به عکاسانی که آثار آنها در سوگواره پذیرش گردد، گواهی شرکت و کتاب آثار منتخب اهداء خواهد شد.



دبیری این دوره جشنواره نگاه سرخ را 'احمد خطیری' برعهده دارد و 'مهدی حجت'، 'ابوالقاسم قاسمی' و 'داود عامری' نیز داوران آن هستند.



طبرسا هم چنین اضافه کرد: شرکت کنندگان می توانند تا 10 دی سال جاری آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی گرگان - خیابان شهید رجایی - گلشن چهارم کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن گرگان ارسال نمایند.



به گفته وی، آثار دو هفته پس از مهلت قانونی در 25 دی ماه داوری و در 30 دی اسامی و نفرات برتر اعلام خواهد شد.



وی بدون اعلام زمان برگزاری مراسم پایانی جشنواره گفت: نمایشگاه آثار برگزیده 14 الی21 اسفند ماه برگزار می شود.



طبرسا در پایان اظهار کرد: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های 32242191 - 017 و 32221006 - 017 تماس برقرار کنند.



601/7467

انتهای پیام /*


5042698
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گروه سینمایی هنر و تجربه از آغاز زمستان ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳ فیلم را روی پرده سینما برد که «ایساتیس» پرفروش‌ترین و «انتخاب» کم‌فروش‌ترین آثار بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد از امروز اول اردیبهشت روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اول اردیبهشت همزمان با روز سعدی، پیامی تصویری منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد دلاوری، مجری تلویزیون و روزنامه‌نگار در برنامه «بی‌واسطه» شبکه یک سیما از ضعف ساختاری شرکت‌های خودروسازی پرسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کیانو ریوز بازیگر شناخته شده سینما در حال گفتگو برای بازی در فیلمی دلهره آور با نام «سیستم سرگرمی خراب است» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صرافان گفت: من برای اولین‌بار در کودکستان عشق را تجربه کردم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر کشورمان گفت: بنا دارم برای سال پیش‌رو دو اثر با محوریت جبهه مقاومت اسلامی و نوشته‌ای از ویلیام شکسپیر را روی صحنه نمایش ببرم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امامی گفت: دو موضوع در زندگی فرهنگی و اجتماعی ما مهم هستند. یکی، مکان رویداد‌ها و دیگری، زمان رویدادهاست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته پایانی فروردین ماه با حضور ۵۸۹ مخاطب توانست بیش از ۱۳ میلیارد بفروشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است