سیاسی 21:52 - 09 مهر 1395
قاسمی در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد آلمان
سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه ایران تحت هیچ شرایطی از آرمان فلسطین دست نمی کشد، طرح موضوع حقوق بشر ایران توسط وزیر اقتصاد آلمان را نامربوط خواند و تصریح کرد: به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلیمان را نمی دهیم.

تحت هیچ شرایطی از آرمان فلسطین دست نمی کشیم/به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلیمان را نمی دهیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارات وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه با نشریه اشپیگل، اظهار داشت:همانگونه که بارها تاکید کرده ایم مناسبات جمهوری اسلامی ایران و آلمان بر پایه منافع و احترام متقابل بنا شده و در این رابطه هیچگونه پیش شرطی پذیرفتنی نیست؛ علاوه بر آنکه در این ارتباط دخالت هرگونه عامل ثالث را کاملا مردود و مخل روابط دوجانبه می دانیم. 

قاسمی در خصوص موضوع فلسطین که در اظهارات این‌ مقام ‌آلمانی آمده بود، افزود: جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق مردم فلسطین را جزء تغییر ناپذیر سیاست خارجی خود می داند و از آرمان فلسطین هیچگاه و تحت هیچ شرایطی دست نخواهد کشید.  

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مطرح کردن موضوع حقوق بشر از سوی این مقام آلمانی را نامربوط خواند و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی دهد. 

بهرام قاسمی تاکید کرد: در شرایطی که تروریسم بین المللی منافع همه کشورها را تهدید می کند، انتظار می رود که کشورهای جهان به ویژه آنهایی که قربانی تروریسم بوده و هستند مبارزه جدی و بی امان با تفکرات افراطی و محافل تروریست پرور را سرلوحه کار خود قرار دهند. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص چشم انداز روابط دو کشور نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و آلمان از ظرفیت های بالقوه بسیار بالایی در  مناسبات دوجانبه در تمامی زمینه ها برخوردارند و باید مقامات آلمانی به منظور تحقق مطلوب همکاری ها دقیقا این نکته را مورد توجه داشته باشند که روابط دو کشور همواره بدخواهانی داشته و دارد که هیچگاه از تخریب روند رو به رشد آن بویژه در مواقع حساس فرو گذار نکرده و نمی کنند؛ لذا توصیه این است با دقت و توجه بیشتری به اظهارنظر بپردازند.


8195793
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر سابق امور خارجه گفت: رهبران جهان توجه خود را به پایان جنایات اسرائیل در غزه متمرکز کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان و هاکان فیدان درباره تحولات اخیر منطقه گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» برخی رسانه‌ها از بروز حادثه امنیتی و تهدید یک فرد به انفجار سفارت ایران در پاریس حکایت دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» برخی رسانه‌ها از بروز حادثه امنیتی و تهدید یک فرد به انفجار سفارت ایران در پاریس حکایت دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه این هفته برای قدردانی از دفاع مشروع سپاه و نیرو‌های مسلح و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شریف از دستور فرمانده کل سپاه برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه برای امدادرسانی به مردم سیل زده تا بازگشت شرایط عادی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است