فرهنگی‌هنری 21:57 - 09 بهمن 1393
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر:
مشهد – ایرنا – مشاور وزیر و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر از عضویت 15 هزار و 300 نفر درصندوق و سامانه جدید بیمه هنرمندان خبر داد.

'غلامرضا خلیل ارجمندی ' پنجشنبه شب در نشست با هنرمندان خراسان رضوی در مشهد افزود : به دلیل بدهی 350 میلیارد ریالی وزارت فرهنگ و ارشاد به تامین اجتماعی ورودی بیمه جدید هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران از سوی آن سازمان از یک و نیم سال گذشته بسته شده بود.



وی با بیان اینکه این بدهی مربوط به دولت گذشته بود، تصریح کرد : در دوره گذشته 23 هزار و 700 نفر از طریق صندوق حمایت هنرمندان بیمه شده بودند.



خلیل ارجمندی گفت : حدود هشت هزار نفر از این تعداد هنرمند نبودند ولی از طریق این صندوق بیمه شده بودند.



وی ادامه داد : در دولت جدید تصمیم گرفته شد هنرمندانی که می توانند از طریق صندوق بیمه عضو شوند شناسایی و ثبت نام جدید در سامانه صورت گیرد.



مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در این مرحله 15 هزار و 300 نفر در این سامانه ثبت نام کردند که پس از تایید اسامی این افراد در ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانها ، بیمه این افراد برقرار می شود.



خلیل ارجمندی با اشاره به افزایش 201 درصدی بودجه صندوق اعتباری هنر در سال 94 ، تصریح کرد : با این افزایش مبلغ بدهی وزارت فرهنگ و ارشاد به سازمان تامین اجتماعی تسویه خواهد شد.



وی با بیان اینکه فقط هنرمندان از طریق این صندوق بیمه می شوند، گفت: براساس سیاست جدید دولت خبرنگاران از طریق رسانه ها بیمه خواهند شد.



خلیل ارجمندی با اشاره به اینکه رسانه ها و نشریات باید راسا نسبت به بیمه کردن خبرنگاران خود اقدام کنند ، افزود : یارانه بیمه خبرنگاران از سوی دولت و از طریق معاونت مطبوعاتی براساس لیست بیمه ای نشریات به حساب نشریات و رسانه ها واریز می شود.



وی با بیان اینکه مستمری فقط به هنرمندانی پرداخت می شود که از هیچ نهادی دریافتی نداشته باشند، ادامه داد : هم اکنون دوهزار و 300 هنرمند ماهانه از این صندوق مستمری دریافت می کنند.



خلیل ارجمندی تصریح کرد : سیاست های جدید صندوق اعتباری حمایت از هنر در ایام دهه فجر روی سایت این صندوق قرار می گیرد.



7505/522

انتهای پیام /*


5731776
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری با سابقه رادیو ایران گفت: من ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» اجرا کرده‌ام و مردم همیشه با رادیو دوست بوده اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حسنین الحلو، میزبان برنامه قرآنی محفل در یک ویدیویی همراه با مجری برنامه از مخاطبان تلویزیون دعوت کرد تا این مسابقه قرآنی را تماشا کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد زبان و ادبیات پارسی با اشاره به روز جهانی کتاب و حق مولف، سرانه مطالعه در ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها پایین دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست نقد و تحلیل فیلم سینمایی درخت گردو در سالن شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی، ترویجی و کارگاه‌های این دوره تشریح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونسیتی باعث افتخار مردم پاکستان هم شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افتخاری گفت: ما صدای لحظه‌ها هستیم و رادیو این توان را دارد که به روز و به لحظه صدای خود را به مخاطب برساند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است