سیاسی 11:05 - 27 اسفند 1396
وکیلی در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: هیات رئیسه چند بار پیامک داده بود که جلسه تشکیل می شود اما نمایندگان تقریبا در مرز حدنصاب حضور داشتند.

غیبت نمایندگان با وجود پیامک‌های هیات رئیسه

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس، در حاشیه نشست غیرعلنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به عدد حدنصاب حضور نمایندگان در نشست علنی امروز اظهار داشت: نمایندگان امروز تقریبا در مرز حدنصاب حضور داشتند؛ عدد حضور نمایندگان تا ۱۹۱ یا ۱۹۲ رسید اما همچنان جلسه به صورت غیرعلنی ادامه یافت.

وکیلی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه آیا همه نمایندگان غایب در نشست امروز مرخصی گرفته بودند یا خیر، تصریح کرد: تعداد زیادی از نمایندگان مرخصی گرفته بودند اما تعدادی هم غیبت داشته‌اند.

عضو هیات رئیسه مجلس، در پاسخ به اینکه آیا این مساله از طرف هیات رئیسه قابل تدبیر نبود که با وجود اختصاص وقت و هزینه برای برگزاری جلسه علنی نشست مجلس از رسمیت بیفتد، گفت: این مساله به نمایندگان گفته شده و تاکید هم شده بود. هیات رئیسه هم چند بار پیامک داده بود که جلسه تشکیل می شود اما به هر حال گاهی اشکالات و ضرورت‌هایی پیش می‌آید و نمایندگان هم تصور نمی کنند که با نبودن یک یا دو نفر جلسه از رسمیت بیفتد لذا همه فکر می کنند که حد نصاب وجود دارد و به همین خاطر ضرورتی برای حضور احساس نمی کنند.

گفتنی است، نشست امروز مجلس شورای اسلامی که آخرین جلسه سال ۱۳۹۶ مجلس است، از ابتدا تا این لحظه به صورت غیرعلنی تشکیل شده و با توجه به عدم حضور نمایندگان و نبود حدنصاب ۱۹۴ نفر برای تشکیل جلسه، تا پایان به صورت غیرعلنی ادامه خواهد یافت.

عضو هیات رئیسه مجلس در مورد مباحث مطرح شده در نشست غیرعلنی امروز گفت: در این جلسه گزارش وضعیت فضای مجازی کشور توسط آقای دکتر فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی به نمایندگان ارائه شد؛ گزارش خیلی خوبی بود که تحولات صورت گرفته در این فضا و رکوردی را که دنیا در این زمینه دارد، به همراه رنکینگ کشور ما در این زمینه به اطلاع نمایندگان رسید.

وکیلی ادامه داد: طبق این گزارش، متاسفانه رنکینگ خوبی نداریم چرا که پلت‌فرم ایرانی متناسب با تحولات فناورانه ایجاد نشده، بنابراین دچار یک عقب‌ماندگی در این عرصه هستیم و ضروری است متناسب با آرمان‌هایمان یک پلت‌فرم ایرانی متناسب با این تحولات این عرصه ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: در این گزارش همچنین تاثیر تحولات فناورانه  فضای مجازی  بر مسائل اقتصادی، فرهنگی و حقوقی جامعه بازگو شد و تصویر روشنی از آنچه که تاکنون اتفاق افتاده و چشم اندازی که در آینده وجود دارد، ترسیم شد.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه در مجلس مسائل سخت افزاری فضای مجازی در کمیسیون صنایع و مسائل نرم‌افزاری آن در کمیسیون فرهنگی پیگیری می شود، گفت: بر این اساس آقای لاریجانی رئیس مجلس در جلسه امروز پیشنهاد داد تا یک کمیسیون ویژه در مجلس برای رسیدگی به مسائل فضای مجازی تشکیل شود و این مساله چنین کشش و اقتضایی هم دارد.


9718881
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ترابی گفت: فشار روانی به صهیونیست‌ها در زمان پاسخ ما بسیار سنگین و سخت بوده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: عبور دادن موشک‌ها و پهپاد‌ها از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کار بسیار خارق‌العاده‌ای بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان و هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده ناشناس خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، روز پنجشنبه با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است