بین‌الملل 12:39 - 03 اردیبهشت 1397
رییس جمهور کره جنوبی امروز (دوشنبه) توقف نزاع‌های سیاسی داخلی، دست‌کم تا نشست روز جمعه با کیم جونگ اون را خواستار شد.

درخواست رهبر کره جنوبی برای توقف نزاع‌های سیاسی در آستانه نشست دو کره

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی در نشستی با حضور معاونان ارشدش اظهار کرد: اکنون تنها چهار روز با نشست میان دو کره فاصله داریم. ما در تقاطعی برای خلع سلاح هسته‌ای بدون اقدامات نظامی و از طریق راهکار مسالمت‌آمیز و صلح دائم قرار داریم. تمام جهان به ما چشم دوخته و امیدوار است که این نشست با موفقیت همراه باشد. از جامعه سیاسی نیز درخواست می‌کنم که دست‌کم طی این نشست نزاع‌های سیاسی میان خود را متوقف کنند.

بنا است که رییس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز جمعه با یکدیگر دیدار کنند. این دیدار سومین نشست میان دو کره خواهد بود که دیدار بی‌سابقه دونالد ترامپ، ریس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون در ماه مه یا اوایل ژوئیه را به دنبال خواهد داشت.

مون جائه این با اشاره به موانع زیادی که در آستانه این نشست وجود دارد، پشتیبانی دوحزبی و حمایت یک‌پارچه از نشست‌های پیش‌رو را خواستار شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد، تصمیم کره شمالی برای توقف آزماش‌های موشکی و هسته‌ای‌اش می‌تواند نشانگر پیروزی‌آن‌ها باشد.

رییس جمهور کره جنوبی در این نشست اظهار کرد: توقف آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی تصمیمی مهم برای خلع سلاح کامل هسته‌ای از شبه‌جزیره کره است. این چراغ سبزی است که احتمال موفقیت نشست‌های دو کره و نشست کره شمالی با آمریکا را افزایش می‌دهد. عمیقا همکاری دوحزبی برای ایجاد شبه‌جزیره‌ای فارق از نگرانی بر سر جنگ و تسلیحات هسته‌ای را خواستارم.

انتهای پیام


9755210
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشمند آمریکایی حوزه روابط بین‌الملل جان مرشایمر می‌گوید که اسرائیل فکر می‌کرد ایران حمله به سفارت تهران در دمشق را تلافی نمی‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته یک روزنامه آمریکایی تانک‌های قدرتمند غربی در مواجهه با پهپاد‌های ارزان قیمت آسیب پذیر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن ادعا کرد این کشور هیچ وقت به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد که از حریم هوایی آن برای هدف قرار دادن ایران استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده جمهوری خواه آمریکا گفت: با توجه به واقعیت‌های حاکم و عدم امکان بازگشت کریمه به اوکراین، زمان آغاز مذاکرات صلح فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های آلمانی اعلام کردند یک ناو آلمانی امروز شنبه ماموریت خود را در دریای سرخ به پایان رسانده و این دریا را ترک کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس درگیری در عراق را محکوم کرد و آمریکا را مقصر آن دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تارنمای شبکه خبری «سی ان ان» در تحلیلی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق تاکید کرد: آمریکا کاملا متوجه شد که از این پس، پیش‌بینی اینکه ایران چگونه به تحریکات محسوس طرف مقابل پاسخ می‌دهد، دشوارتر از ه...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از دستگیری دانشجویان فعال حامی حقوق مردم فلسطین در دانشگاه کلمبیای آمریکا، دانشجویان در سایر دانشگاه‌های این کشور با آن‌ها اعلام همبستگی کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور آفریقایی چاد می‌خواهد نیرو‌های آمریکایی را به واسطه توافق با نیجر از این کشور خارج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران تن از فلسطینیان درپی حمله قریب الوقوع ارتش صهیونیستی به رفح، مجدد آواره شده و به سمت شمال غزه در حال حرکتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است