استانی 14:37 - 28 مهر 1393
حجت الاسلام پروین خبر داد:
مانه و سملقان- خبرگزاری مهر: رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان از برگزاری مسابقات قرآنی تسنیم و تلاوت در این شهرستان به همت نهاد تبلیغات اسلامی خبر داد.

برگزاری مسابقات تلاوت و تسنیم قرآن در مانه و سملقان به همت نهاد تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی پروین صبح دوشنبه در جلسه کارگروه قرآنی تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان از برگزاری مسابقه قرآنی تسنیم در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: ثبت نام از فعالان قرآنی و قرآن آموزان شهرستان مانه و سملقان برای شرکت در سومین دوره مسابقه قرآنی تسنیم در این شهرستان به پایان رسیده است.

وی با بیان این که مسابقات قرآنی تسنیم ویژه کارکنان دستگاه های فرهنگی و خانواده های آنها برگزار می شود، هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقای سطح معلومات و آموزه های قرآنی در سطح کارکنان دستگاه های فرهنگی و خانواده های آنها، زمینه سازی جهت شناسایی، جذب و استفاده از نیروهای قرآنی و با انگیزه و ترغیب دستگاههای فرهنگی برای ایجاد فضای تبلیغی و آموزشی با محوریت قرآن کریم در دستگاه های متبوع دانست.

به گفته حجت الاسلام پروین مسابقات قرآنی تسنیم دی ماه سال جاری با حضور فعالان قرآنی و قرآن آموزان 33 دستگاه فرهنگی به صورت همزمان با سراسر کشور در شهرستان مانه و سملقان نیز برگزار می شود.

وی در ادامه همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات تلاوت قرآن در این شهرستان اظهار داشت: این مسابقات نیز دی ماه امسال برای دومین سال پیاپی در رشته های حفظ 15 جزء پیوسته، حفظ کل و قرائت قرآن کریم در مانه و سملقان برگزار می شود.

حجت الاسلام پروین با اشاره به این که حافظان و قاریان برجسته شهرستان مانه و سملقان برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کرده اند، اضافه کرد: برگزاری این مسابقات با اهداف ترغیب قاریان قرآن کریم به حفظ آیات قرآن و فهم معانی آن، ارائه تلاوت های زیبا با محوریت القاء معانی آیات به شنونده، ترغیب حافظان قرآن کریم به فهم معانی آیات قرآن، ایجاد شور قرآنی و زمینه لازم برای حضور قاریان و حافظان به‌ ویژه قاریان و حافظان نوجوان و جوان در رقابتی سالم و ارزشمند و زمینه سازی جهت شناسایی، رشد و هدایت استعدادهای قرآنی صورت می گیرد.

گفتنی است، شهرستان مانه و سملقان به مرکزیت شهر آشخانه با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در شمال غربی خراسان شمالی واقع شده است.

این شهرستان دارای دو حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) و برادران حضرت بقیه الله الاعظم(عج) به ترتیب با 35 و 40 طلبه است.


4993505
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است