استانی 18:46 - 30 مهر 1393
استاندار مرکزی خبر داد:
اراک- خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی گفت: برگزاری عزاداری های عاشورا به صورت یکپارچه همچون شهرهای زنجان و یزد از اولویت های استان مرکزی است.

برگزاری عزاداری های منسجم در 4 شهر استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی در جلسه شورای ایثارگران استان مرکزی ظهر چهارشنبه در استانداری مرکزی افزود: امسال در چهار شهر استان مرکزی عزاداری ها به صورت یکپارچه و منسجم برگزار می شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم ابراز کرد: باید نحوه عزاداری ها به گونه ای باشد که بتواند فرهنگ ایثار و شهادت و واقعیات عاشورا را به نسل های آینده انتقال دهد.

استاندار مرکزی با اشاره به قمه زنی توسط برخی از عزادارن اظهار داشت: باید برای جلوگیری از این کار به گونه ای تبلیغ شود که موجب جبهه گیری و ایجاد سوء تفاهم برای عزاداران نشود.

مقیمی همچنین بر غنی بودن محتوای مداحی ها تاکید و عنوان کرد: باید در عزاداری ها از نوحه هایی استفاده شود که دارای محتوای غنی باشند و بتوانند ارتباطی بین نسل فعلی و عاشورا برقرار نمایند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی هم در این جلسه با محکوم کردن عمل اسیدپاشی در اصفهان گفت: عده ای سعی دارند با انجام اعمالی ضد انسانی و ضد اسلامی چهره ایثارگران و مسلمانان را در جامعه و دنیا خدشه دار کنند در حالی که انجام این اعمال ریشه در گروهک های ضد اسلامی و منافق دارد.

حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: جامعه ایثارگران و خانواده های شهدا هرگونه اعمالی را که باعث ایجاد استرس بین مردم می شود را محکوم می کنند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به آغاز ماه محرم ابراز کرد: باید با آسیب شناسی عزاداری ها و جلوگیری از مخدوش شدن چهره این سنت حسنه در جامعه بتوانیم عزاداری ها را به گونه ای برگزار نماییم که باعث انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: نسل های چهارم و پنجم انقلاب اسلامی نیازمند برقراری ارتباطی خوب با فرهنگ عاشورا و فرهنگ ایثار و شهادت هستند؛ لذا توجه بر نحوه برگزاری عزاداری ها و استفاده از سخنرانان و مداحان باسواد می تواند در این زمینه موثر واقع شود.

حجت الاسلام هنرمند اظهار داشت: آموزش و پرورش می تواند با برقراری تعامل بیشتر بین دانش آموزان فرهنگ ایثار و شهادت را بهتر به آنها انتقال دهد.


5017132
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است