استانی 16:20 - 29 فروردین 1393
استان ها- ایرنا- در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه با توجه به 29 فروردین روز ارتش، به تقدیر از نقش ارتش در عرصه های مختلف بویژه در دفاع مقدس و پاسداشت کشور پرداخته شد.

امامان جمعه ، زمزمه های تفرقه افکنانه منافقین و گروهک ها در اوایل انقلاب برای انحلال ارتش را یادآور شدند و ابتکار امام خمینی(ره) برای ابقای ارتش را اقدامی دوراندیشانه نامیدند.



خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان ها:



مشهد -آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد با بزرگداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: همه ارتش های جهان به نیروی انسانی و قدرت نظامی متکی هستند ولی عامل معنویت در ارتش ایران موجب شده این ارتش حرف نخست را در بین ارتش های جهان بزند.



شیراز- آیت الله اسدالله ایمانی با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش و سایر نیروهای مسلح ایران امروز از اقتدار و قدرت زیادی برخوردار هستند.



وی ادامه داد: اقتدار زمانی معنای واقعی می یابد که توام با معنویت باشد و از این رو، خدارا شاکریم که هم ارتش ما مکتبی و معنوی است و هم سپاه ما مبتنی بر معنویت در حرکت است و هر دو در حوزه نشر مفاهیم قرآنی فعالیت های گسترده ای دارند.



اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت: نامگذاری 29 فروردین ماه به نام روز ارتش به دستور امام (ره)، موجب بسته شدن دهان یاوه گویان در مورد این نیروی عظیم نظامی کشور شد.



آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: برخی یاوه گویان، دوستان نادان و دشمنان دانا خواستار منحل شدن ارتش بودند.



تبریز- آیت الله محسن مجتهدشبستری امام جمعه تبریز با اشاره به نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش توسط امام خمینی (ره) گفت: در اوایل انقلاب دشمنان کمین کرده انقلاب نغمه شوم انحلال ارتش را سر می دادند، حضرت امام راحل در حساس ترین مقطع در پیام تاریخی خود روز ارتش را روز حمایت از ارتش اعلام و بر رعایت سلسله مراتب در این نیرو تاکید کرد.



نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: ارتش در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مولود انقلاب است، خدمات بزرگی را انجام داده است.



کاشان - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران پاسداری و صیانت از تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی را برعهده دارد.



آیت الله عبدالنبی نمازی اظهار داشت: جایگاه نیروهای مسلح در نظام توحیدی یک جایگاه برجسته و ویژه است.



اهواز- امام جمعه موقت اهواز با گرامیداشت 29فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نغمه های شوم انحلال ارتش توسط ضد انقلاب و ایادی استکبار جهانی، با تیزبینی و دوراندیشی امام راحل خنثی شد و ارتش در خدمت ملت و اهداف بلند انقلاب اسلامی قرار گرفت.



آیت الله سیدابوالحسن حسن زاده افزود: با پیام پیامبرگونه امام عزیز و فقید انقلاب اسلامی مبنی بر ماندن و تقویت ارتش جمهوری اسلامی ، ارتش توانست در اوایل انقلاب اسلامی مقتدرانه با عوامل ضدانقلاب و گروهک های تروریستی برخورد کند.



قزوین - امام جمعه موقت قزوین گفت: قدرت دفاعی ما امروز در رده قدرت های بزرگ دنیا مورد تحلیل قرار می گیرد.



حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد با اشاره به 29 فروردین ماه، سالروز ارتش جمهوری اسلامی افزود: از آغاز انقلاب اسلامی، استکبار جهانی چند هدف را با دقت در دستور کار خود قرار داده بود که یکی از اهداف آنان انحلال ارتش بود.در آن مقطع حساس، انقلاب نوپای اسلامی در معرض تهدید دشمنان داخلی و خارجی و نیازمند نیروی نظامی قدرتمند بود که شعار انحلال ارتش و ایجاد ارتش خلقی از سوی منافقان داده شد، به طوری که آنان افسران و درجه داران دلسوز را عامل بیگانه می نامیدند و در نگاه مسوولان و مردم تخریب می کردند.



کرمان - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی، گفت: ارتش است که باید استقلال و تمامیت ارضی کشور را نگه دارد و حفظ کند.



آیت الله سیدیحیی جعفری افزود: امام راحل (ره) روز 29 فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند ودر مقابل گروهک ها بخصوص منافقین که شعار می دادند باید ارتش منحل شود و ارتش خلقی به وجود آید ایستادند و فرمودند ˈارتش باید بماندˈ.



ساری- امام جمعه موقت ساری گفت : وجود ارتش دینی و ولایی از بزرگ ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.



حجت الاسلام محمد قاسمی ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ، از نیروهای مسلح به عنوان حامیان نظام اسلامی و مردم یاد کرد و افزود : وجود ارتش ، سپاه و بسیج همواره مانع هر گونه توطئه و تجاوز علیه نظام دینی ما بوده است.



گرگان- خطیب جمعه گرگان با اشاره به بیست و نهم فروردین روز ارتش گفت: با این که ارتش نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد، اما تاکنون به این نقش توجه شایسته‏ای نشده است.



آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی اضافه کرد: آمریکا برای حفاظت از رژیم شاهنشاهی بیش ترین تجهیزات را در اختیار ارتش ایران قرار داده بود، اما نیروهای ارتش در شرایطی که رژیم گذشته برای بقای خود به آن نیاز داشت پشت‏پا زد و به صف مخالفان نظام شاهنشاهی پیوست.



رشت - امام جمعه موقت رشت اظهار داشت: روز 29 فروردین هر سال یادآور فداکاری ها و رشادت های ارتش جمهوری اسلامی است و نیروهای ارتش کشورمان برای پایداری و حفظ انقلاب اسلامی زحمات زیادی کشیده اند.



حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی افزود: گروهک ها در اول انقلاب می خواستند که ارتش را از بین ببرند ولی امام راحل خواست که ارتش پایدار و سربلند بماند.



سمنان – امام جمعه سمنان گفت: نیروهای مسلح ما در دنیا بی نظیر و بی بدیل هستند ، چون فرمانده کل قوا نایب حضرت مهدی (عج ) می باشد.



حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی افزود : نیروهای مسلح ما در دل و قلب ملت جا دارند و خار چشم دشمنان هستند ، دشمنان ما باید از غصه بمیرند که چنین نیروهای مسلحی ندارند.



خرم آباد- حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی امام جمعه خرم آباد با اشاره به فرا رسیدن روز ارتش و تبریک این روز افزود: با شروع انقلاب اسلامی، ارتشیان به ندای رهبر لبیک گفته و به انقلاب پیوستند که این اقدام آنان سقوط رژیم شاهنشاهی را سرعت بخشید.



وی بیان کرد: عده ای ناآگاه نغمه انحلال ارتش را سر دادند که ارتش جمهوری اسلامی در روز 29 فروردین به فرمان امام راحل (ره) در مقابل مردم رژه رفته و در این سال ها شایستگی های خود را اثبات کرده است.



بندرعباس - امام جمعه بندرعباس با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت:رهبر فرزانه انقلاب ارتش را ˈ شجره طیبه ˈتوصیف کرده اند و این شجره طیبه روز به روز شکوفاتر و برکاتش بیشتر می شود.



آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نمازجمعه بندرعباس ادامه داد: تعریف رهر معظم انقلاب برای درک ارزش و جایگاه ارتش کفایت می کند.



675

انتهای پیام /*


3513896
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است