استانی 14:33 - 18 خرداد 1399
استاندار قزوین:
ایسنا/قزوین استاندار قزوین بابیان اینکه پیشگیری مهم‌ترین ابزار در مقابله با کروناست، گفت: جامعه پزشکی خسته است و چهار ماه است که با استرس زیاد و شرایط ایزوله در میدان نبرد با کرونا حضور دارند و افزایش تعداد بیماران بار مسئولیت آنان را افزایش خواهد داد که این امر برای کشور و مردم گران تمام خواهد شد چون از سرباز خسته نمی‌توانیم توقع نبرد داشته باشیم.

پیشگیری مهم‌ترین ابزار در مقابله با کروناست

هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین در ستاد مقابله با کرونا که امروز ۱۸ خرداد در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از رسانه‌ها به‌خاطر آگاهی بخشی تشکر می‌کنم تا مردم با ستاد کرونای استان همراهی لازم را داشته باشند و هرچه هماهنگ‌تر باشیم و ظرفیت‌ها را در کنار هم قرار دهیم می‌توانیم اقدامات خوبی را در پیشگیری از کرونا داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به مراقبت‌های انجام شده در فروردین و اردیبهشت شاهد کاهش روند ابتلا به کرونا بودیم و با کمرنگ شدن مراقبت‌ها روند ابتلا صعودی شده است؛ نباید فراموش کنیم که این بیماری تا زمان کشف واکسن همراه ما است و در مقابله با کرونا باید تدابیری را اتخاذ و آن را در استان مدیریت کنیم.

استاندار قزوین بابیان اینکه پیشگیری مهم‌ترین ابزار در مقابله با کروناست، تصریح کرد: جامعه پزشکی خسته است و چهار ماه است که با استرس زیاد و شرایط ایزوله در میدان نبرد با کرونا حضور دارند و افزایش تعداد بیماران بار مسئولیت آنان را افزایش خواهد داد که این امر برای کشور و مردم گران تمام خواهد شد چون از سرباز خسته نمی‌توانیم توقع نبرد داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل از طریق مسئولین و مدیران باید جدی باشد، بیان کرد: از مردم تقاضا داریم نسبت به کرونا نگاه پیشگیرانه داشته باشند و دستگاه‌های اجرایی نیز به آن توجه کنند و اگر مراجعه‌کننده‌ای به سازمانی ماسک نداشت ماسک رایگان در اختیارشان قرار دهد.

جمالی‌پور با اشاره به اینکه بازگشایی‌ها منوط به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی است، اشاره کرد: کشور را نمی‌توان تعطیل کرد چون تعطیلی، مشکلات مالی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت باید به مردم آموزش‌های لازم را ارائه دهیم تا در صورت خروج از منزل آن‌ها را رعایت کنند.

وی افزود: از صداوسیما می‌خواهیم در حوزه آموزش مردم گام جدی بردارد و رسانه‌ها نیز پای‌کار باشند چون در سه ماه گذشته با جریان سازی رسانه‌ای مردم مراقبت‌های لازم را انجام دادند و آمار ابتلا کرونا کاهش پیدا کرد.

استاندار قزوین یادآور شد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در فصل پاییز هم‌زمان شیوع آنفلوآنزا و کرونا را با هم خواهیم داشت که این امر کار را دشوار خواهد کرد پس باید از الآن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه غفلت ما می‌تواند گرفتاری بزرگی را ایجاد کند، اضافه کرد: اگر فعالیتی آزاد اعلام می‌شود به معنای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست و پدافند غیرعامل باید بازدیدهای جدی از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را داشته باشد.

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: باید جلسات ستاد مقابله با کرونا به‌صورت منظم برگزار شود و در شهرستان‌ها نیز نسبت برگزاری آن غفلت نشود؛ همچنین ضرورت دارد که فرمانداران و بخشداران در جلسات توجیهی دهیاران را نسبت به اهمیت امر آگاه کنند وهیچ کوتاهی از دهیاران پذیرفته نیست.

انتهای پیام


10564226
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است