استانی 09:10 - 29 آذر 1393
رئیس حفاظت محیط زیست مهاباد خبر داد
رئیس حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با همکاری اداره آموزش و پرورش و محیط زیست شهرستان مهاباد 350 نوع بذر بلوط در مدارس روستایی این شهرستان توسط دانش‌آموزان کاشته، مراقبت و رشد داده می‌شود.

اجرای طرح کاشت 350 بذر بلوط در مدارس روستایی مهاباد

کامران حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه درخت بلوط نقش به‌سزایی در محیط زیست انسانها دارد در بیشتر مدارس این شهرستان توسط دانش‌آموزان350 نوع بذر بلوط کاشته، مراقبت و رشد داده می‌شود.

وی افزود: تا کنون بذر درخت بلوط در پنج مدرسه روستایی و دو مجتمع‌ آموزشی قم‌قلعه، و حمزه‌آباد توسط دانش‌آموزان کاشته شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست مهاباد هدف از طرح کاشت بذر بلوط را حفاظت و احیای رویشگاه‌های گونه بلوط ایرانی در مدارس روستایی عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر و مهاباد در مسیر جنگل‌های زاگرس قرار داشته و این مناطق از وضعیت نامناسب پوشش گیاهی برخوردار بودند کاشت بلوط در این مناطق صورت گرفته است.

حسینی اظهار داشت: نکته قابل توجه این بوده که با مدیریت صحیح می‌توانیم از بروز بسیاری از بحران‌های زیست محیطی جلوگیری کرده و به تجدید حیات درخت بلوط در جنگل‌های استان بپردازیم.

وی با اشاره به نقش موثر درختان بلوط در محیط زیست انسان‌ها اظهار داشت: درخت بلوط در حفاظت از آب‌های سطحی، پاکی هوا و تثبیت کردن میزان کربن در هوای طبیعت نقش موثری دارد.

رئیس حفاظت محیط زیست مهاباد به فایده مهم درخت بلوط اشاره کرد و گفت: برگ‌های درخت بلوط موجب جذب بسیاری از ریز گردهای هوا شده و مانند فیلتر موجب پاکسازی هوای محیط اطراف می‌شود.

حسینی با بیان اینکه دانش آموزان آینده‌سازان  ایران هستند، تصریح کرد: حفاظت محیط زیست و مسئولیت اجتماعی مقوله‌ای است که فقط با مشارکت مردم و قشر عظیم و تاثیر گذار نظام دانش‌آموزی، محقق می‌شود.


5451379
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است