بین‌الملل 14:08 - 03 آبان 1393
تهران - ایرنا - منابع قبیله ای اعلام کردند که درگیریهای شدید میان نیروهای 'انصار الله' و قبایل همپیمان 'القاعده' در شهر 'رداع' در استان 'بیضا' یمن که از نیمه شب گذشته آغاز شده، دهها کشته برجای گذاشت .

به گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع مذکور افزودند که دهها تروریست مسلح القاعده در حمله هوایی هواپیمای بدون خلبان آمریکا به شهر رداع نیز کشته شدند.



این منابع اضافه کردند: نیروهای انصار الله سه بار به مواضع قبایل در کوههای مشرف به شهر رداع در استان بیضا حمله کردند.



یکی از منابع قبایل در گفت و گوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت: حملات انصار الله و ادامه درگیریها موجب کشته شدن دهها نفر از دو طرف شده است .



این منبع شمار دقیق کشته های درگیری ها را که بسیار شدید دانست، اعلام نکرد.



یک منبع دیگر قبایل یمن گفت: انصارالله عملیات نظامی علیه تروریستهای القاعده را ادامه داده و برای تحکیم مواضع خود در رداع تلاش می کنند، اما تاکنون نتوانسته اند کنترل کامل این شهر را به دست بگیرند.



نیروهای انصار الله که مقر آنها در 'صعده' است، اواخر شهریور کنترل صنعا پایتخت یمن را به دست گرفتند و عملیات خود در جنوب این کشور را ادامه دادند و نیروهایشان را در بندر 'حدیده' در ساحل دریای سرخ و استان های 'ذمار'، 'اب' و 'بیضا' مستقر کردند.



این منبع افزود: نیروهای انصار الله دیشب (جمعه شب) یگان های توپخانه ای خود را تقویت کردند.



از سوی دیگر، منابع قبیله ای اعلام کردند که یک هواپیمای بدون خلبان آمریکا، دو خودروی نیروهای القاعده را هدف قرار داده و دهها نفر از تروریست ها را به هلاکت رساند.



انصارالله قدرتمندترین جنبش سیاسی یمن است. این گروه که از 21 سپتامبر (30 شهریور) تاکنون کنترل صنعا را در دست دارد، چندی پیش برای پایان دادن به اعتراض حامیانش و تحقق مطالبات سیاسی، اقتصادی و مدنی خود، توافقنامه ای را با دولت مرکزی یمن امضا کرد.



علاوه بر شهر صنعا، بندر مهم و راهبردی الحدیده در دریای سرخ نیز هفته قبل به کنترل حوثی های یمن درآمد.



خاورم** 1453**1651

انتهای پیام /*


5035291
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرانسه با اعلام اینکه در رهگیری تعدادی از پهپاد‌ها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی در آسمان اردن در عملیات تنبیهی «وعده صادق» نقش داشته است، اعلام کرد که این اقدام به درخواست امان انجام شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موسسه آمریکایی «استاندارد اند پورز» در تازه‌ترین ارزیابی خود، رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد و چشم‌انداز آتی آن را نیز
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است