اقتصادی 12:54 - 04 خرداد 1397

مشارکت هزار شرکت حمل و نقل با گمرک برای پیشگیری از قاچاق کالا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، بر اساس این برنامه مشارکت شرکت های حمل و نقل ملزم به ارائه اطلاعات دقیق و شفاف از فهرست محموله ها هستند.

فهرست محموله ها یا مانیفست بار شامل اطلاعات محموله به تفکیک نوع کالا، وزن و دیگر مشخصات است که امروز کاملا الکترونیکی و از طرف شرکت های حمل و نقل قبل از صدور ترخیصیه به گمرک ارسال می شود و این کار موجب شده تا اطلاعات کامل تر، معتبر و قابل اعتمادی در اختیار گمرک قرار گیرد و به نوعی شرکت های حمل و نقل در تجارت سالم و پیشگیری از قاچاق کالا درگیر شده اند.

اطلاعات کالاها به محض حمل به صورت الکترونیکی به مقصد ارسال می‌شود، یعنی  به محض حرکت وسیله حامل کالا از مبدا و تا قبل از رسیدن به مقصد، ورود اطلاعات و مشخصات کالاها به صورت الکترونیکی به گمرک ارسال و در پایگاه های اطلاعاتی گمرک ثبت می شود.

در این جهت، همه شرکت‌های کشتیرانی و حمل‌و نقل برای صدور ترخیصیه، مانیفست کالاهای خود را به صورت الکترونیکی در سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت می کنند. با کمک این فرآیندها، امکان ارسال اطلاعات بارنامه و مانیفست پیش از اظهار از هر نقطه‌ای از جهان وجود دارد و در کنترل های بعدی این اطلاعات در سامانه جامع گمرکی با بارنامه الکترونیک، فاکتور و عدل بندی و اظهار الکترونیک، اطلاعات ثبت سفارش، گواهی بازرسی در مبدأ و اطلاعات ایکس ری ها در گمرک تطبیق داده می شوند.

با این اقدام، گمرک به راحتی و به صورت هوشمند بر اصالت اطلاعات بارنامه ها و مانیفست اظهارنامه ها پی می برد و در صورت مغایرت در ورود اطلاعات شرکت های حمل و نقل، امکان ادامه فعالیت برای این شرکت ها وجود نخواهد داشت و گمرک عملا این شرکت ها را در برنامه تجارت سالم و پیشگیری از قاچاق کالا درگیر کرده است.


9790179
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در ماه‌های اخیر، بیش از ۴۵ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست به پروژه‌های فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفت‌کوره واحد‌های پالایشی گام برداشته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که ۲۲ درصد آن از طریق واردات تامین می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی شاهد تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و همچنین پروژه‌های مسکن ملی در شهر جدیدپردیس خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با نوسازی و بازسازی یک فروند هواپیمایی بویینگ ۷۳۷ به دست متخصصان ایرانی روزانه یک هزار و ۲۰۰ صندلی به چرخه هوایی کشور اضافه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر نیرو گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک خانگی طی دو سال گذشته به کنتور‌های هوشمند متصل شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: ۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیارد دلار در سال گذشته سرمایه گذاری مصوب و خارجی داشته ایم که طی سال‌های گذشته با پایش‌های صورت گرفته این میزان افزایش یافته است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است