فرهنگی‌هنری 22:44 - 02 اسفند 1395
انسیه شاه‌حسینی:اتفاق‌های تلخی که این روزها در برخی استان‌های کشور رخ داده تأثر و تأسف هر ایرانی را برمی‌انگیزاند، در این میان اما آنچه بر استان خوزستان رفته و می‌رود تأسفی مضاعف را درپی دارد.

مردم قهرمان خوزستان در زمان جنگ چه مصیبت‌ها که نکشیدند و در دفاع از خاک ایران چه حماسه‌ها که نیافریدند و روا نیست که امروز چنین وضعیت ناگواری را تحمل کنند. خوزستان سرزمین نفت است. روزگاری کشاورزی‌اش پررونق بود و خاکش حاصلخیز. خوزستان قهرمان، سال‌ها با بی‌توجهی مواجه بوده؛ بی‌توجهی که در ادوار مختلف و دولت‌هایی که آمدند و رفتند وجود داشته و همچنان امتداد یافته است.

امنیت و آسایشی که امروز داریم محصول رشادت‌هایی است که خوزستان محل رخ دادنش بوده. خوزستان سرزمین دراماتیکی است؛ جایی که رزمندگان و گل سرسبدشان شهدا در آن حضور داشتند. به‌عنوان آخرین نقطه دیدارشان با زندگی و هنوز که به خوزستان می‌روی می‌توانی نشانه‌های خون‌های پاکی که بر این خاک ریخته شده و عطر دفاع مقدس و شهدای گلگون‌کفن را حس کنی. به یاد بیاوریم رشادت‌های رزمندگان را و ایستادگی مردم خوزستان را.

به یاد بیاوریم زمانی را که 71نقطه اهواز بمباران و شهر غرق خون شد. روا نیست که مردم این استان شهیدپرور و مقاوم چنین زیر غبار بی‌توجهی و فراموشی قرار گیرند. مصایب خوزستان یک‌شبه که نازل نشده، اینها حاصل دوران طولانی غفلت است. حالا شاهد حضور دولتمردان در خوزستان و شکل‌گیری اقداماتی جبرانی هستیم. حالا که وضعیت استان صدای همه را درآورده تازه مسئولان یادشان افتاده خوزستانی هم هست و این استان جز نفتی که سرمایه اصلی کشور را تأمین می‌کند، مردمانی هم دارد؛ مردمانی نجیب که در بدترین شرایط زندگی می‌کنند؛

خوزستانی که هنوز خاطره‌ها دارد از حماسه‌هایی که در 8 سال دفاع مقدس رقم خورد و کلی روایت ناگفته از آن دوران هست که باید نقل شوند. این ظلم مضاعف است که خوزستان قهرمان و مقاوم چنین گرفتار مشکلات شود. مردمی که در بسیاری از اوقات سال گرمای بالای 50 درجه را تحمل می‌کنند دلشان خوش است که زمستان می‌توانند نفس راحتی بکشند و حالا زمستان را هم باید با ریه‌هایی که از خاک پر شده سپری کنند.

از هر خوزستانی که سؤال کنید می‌گوید بعد از سپری‌شدن آبان اینجا گلستان می‌شود. امسال اما گلستان برای خوزستانی‌ها جهنم شد. حالا هر روز خبر می‌رسد که دولت در حال انجام دادن اقداماتی برای رفع مشکلات استان است. امیدوارم این اقدامات مقطعی نباشد. هرچند که حالا هم قدری دیر شده و باید زودتر از اینها به فکر مردم رنج‌کشیده و باوفای خوزستان می‌بودند؛ زودتر از اینکه نفس‌ها در اهواز و دیگر شهرهای استان به شماره بیفتد...

  • نویسنده و کارگردان سینما

8835462
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران از برچیده شدن سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اولین قسمت از مینی سریال «مامان اشتباه می‌کند» در ژانر خانوادگی جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از قاب شبکه تهران تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است