وبگردی 04:10 - 04 دی 1393
متخصص طب سنتی دمنوش‌های مفید برای فصل زمستان را معرفی کرد و گفت: این دمنوش‌ها برای مقابله با بیماری‌های فصل سرما توصیه می‌شوند و بهتر است با عسل، خرما یا توت مصرف شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛در فصل زمستان و از دیدگاه طب سنتی نوشیدنی و دمنوش‌هایی توصیه شده که مصرف آنها به هضم غذا،تقویت دستگاه گوارش، رفع دردهای مفصلی و رفع بیماریهای ویروسی کمک می‌کند.

 

این متخصص طب سنتی گفت: دمنوش دارچین به عنوان یک دمنوش ضد دیابت و سرماخوردگی مشهور است.این دمنوش برای رفع و درد مفاصل و کم‌خونی مفید است.

 

وی افزود: مصرف دمنوش گل‌گاوزبان و سنبل‌الطیب نیز به دلیل طبع گرمی که دارد در فصل زمستان توصیه می شود.این گیاهان آرام‌بخش هستند و در این فصل به دلیل خاصیت درمانی در گرفتگی گلو و تنگی‌نفس بسیار کاربرد دارد.

 

حسینی گفت: دمنوش زیرفون نیز ضد سردرد و میگرن‌های مزمن، بی‌خوابی، بیماری‌های ریوی و زکام است و مصرف آن برای درمان رماتیسم، آرتروز، نقرس و سیاتیک مفید است.

 

وی دمنوش بادرنج‌بویه را به عنوان دمنوش مفید دیگری در فصل زمستان معرفی کرد و گفت: این دمنوش برای قلب و اعصاب مفید است.مغز را تقویت می‌کند، خون‌ساز بوده و برای دردهای گوش و کلیه مفید است.

 

این متخصص طب سنتی افزود: سرخارگل یا گیاه اکیناسه سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و در برابر عفونت‌ها و ویروس‌ها کمک می‌کند حتی این گیاه ضدالتهاب است و مثل آنتی بیوتیک عمل می‌کند.

 

حسینی دمنوش آویشن را با خاصیت ضدعفونی کنندگی موثر دانست و گفت: این دمنوش برای باز شدن بینی و تسکین سرفه به هنگام سرماخوردگی مصرف شود.

 

این متخصص طب سنتی ادامه داد: دمنوش بادرنجبویه برای درمان سرفه‌های شدید و تسکین مشکلات تنفسی موثر است و به عنوان یک داروی تب‌بُر عمل می‌کند.

 

وی تصریح کرد: دمنوش رازیانه نیز رفع کننده نفخ است و خواص گوارشی دارد.

 

وی دمنوش مریم‌گلی را برای درمان عفونت‌های تنفسی، سینوزیت و آنفلوانزا مفید دانست و گفت: دمنوش اکالیپتوس نیز برای درمان سرفه و سرماخوردگی کاربرد دارد.

 



سلامت نیوز

5479222
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اگر به دنبال دستوری دلچسب برای تهیه این سوپ چینی و خوشمزه هستید، ما به شما روشی کامل و آسان برای پخت ونتون را ارائه می‌دهیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» خُدا به معنی مالک و صاحب، قدرتی برتر و بدون ماهیتِ قابل تعریف، بر مبنای مفهوم‌محوری بسیاری از ادیان به ویژه ادیان ابراهیمی (یهودیت، مسیحیت و اسلام) می‌باشد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» استهلاک خودرو حاکی از کاهش طول عمر مفید قطعات مختلف اتومبیل دارد. ما در این مقاله سعی کردیم روش‌های مختلف کاهش استهلاک خودرو را عنوان کنیم. 
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» علاوه بر نقل و قول‌های شفاهی و روایت‌هایی که سینه به سینه میان ساکنان قدیمی اوین رایج است، ریشه‌های نام این آبادی شمیران را باید در منابع مکتوب جست‌وجو کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» سفر‌های طبیعت‌گردی، فرهنگ، اصول و شرایط خاص خود را دارند اینگونه سفر‌ها با سفر‌های تاریخی-فرهنگی بسیار متفاوت هستند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» خواب علاوه بر بازیابی انرژی، نقش مهمی در سم‌زدایی بدن و احیای ذهن دارد. از دیگر مزایای خواب باکیفیت می‌توان به ترمیم سلول‌ها و متعادل‌سازی هورمون‌ها اشاره کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» بهترین کاری که والدین می‌توانند در جستجوی پتانسیل‌های پنهان انجام دهند آن است که فرزندشان را با معلم یا مربی مرتبط سازند که به پتانسیل‌های آنان ایمان دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» ماه رمضان، ماه مغفرت و برآورده شدن آرزوها و دعاهای انسان است؛ اینکه در این ماه که مهمان خداوند باری تعالی هستیم، از خدا چه بخواهیم، پرسشی است که در این نوشتار با استفاده از آیات و روایات به آن پرداخته شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اگر نمی‌توانید خشم خود را کنترل کنید و‌سر هر مسئله‌ای سریع خشمگین می‌شوید خواندن مطلب زیر را برایتان توصیه می‌کنیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» با تضعیف شدن قدرت آمریکا در کنترل و دیکته کردن امور جهانی، جهان جدیدی در حال ظهور است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است